Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

Michał, 4 lata temu
Silnik 2.4 TD DPF 126KM 93kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 335 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo S60 I 2.4 TD DPF 126KM 93kW 2000-2010 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód posiadam już... prawie 7 lat. W tym czasie przejechałem nim ponad 100k kilometrów. Bywały okresy, gdy jeździłem nim głównie po trasie, bywały również okresy gdy samochód nie wyjeżdżał w 90% przebiegów z miasta. Jazda nim to prawdziwa przyjemność. Jest on szybki (zrobiłem już 6 lat temu program na 200KM oraz 420NM), komfortowy (ahh-te fotele), BARDZO ekonomiczny (spalanie w trasie na poziomie 5,5 litra nikogo nie dziwi, mój rekord przy bardzo eco-jeździe to 3,8 litra), oraz ładny (jest tak pieprzenie klasyczny- że piękny nigdy nie był... ale zestarzał się godnie). Od 7 lat miałem zmieniać samochód już z 15 razy. Oglądałem samochody nowe, oglądałem też używane. ALE- docelowo zawsze dochodziłem do wniosku, że ŻADEN nie da mi TEGO WSZYSTKIEGO co daje mi S60. Mogę kupić coś szybszego kosztem komfortu lub spalania, mogę kupić coś pięknego co będzie raziło oczy sąsiadowi... ale nie otrzymam komfortu czy szybkości... Może da się kupić coś co łączy przynajmniej 3 jego najlepsze cechy- ale to już będzie samochód dużo droższy w zakupie lub eksploatacji. Naprawy w tym samochodzie? Przy przebiegu 335k kilometrów oraz 7 lat posiadania oczywiście że były... AŻ 3-krotnie. 1) Rozszczelnił się wąż od wspomagania kierownicy- używany z wymianą 600,00 PLN. 2) Rozszczelniła się chłodnica- nowy dobry zamiennik z wymianą 1.000,00 PLN. 3) Silnik tracił moc wskutek zużycia końcówek wtrysków i coś tam jeszcze- robocizna oraz części około 4.500,00 PLN. Reszta to kwestie związane z eksploatacją... gdzie ceny nie powalają na kolana- choć oczywiście są droższe niż w popularnych hatchbackach. Samochód ma już swoje lata... i brakuje w nim świeżości... MIMO TO JEDNAK nie potrafiłbym go porzucić. Dbam o niego i nie oszczędzam na nim. Mam nadzieję, że będzie mi służył kolejne 10 lat... i mimo to, że stać mnie na DUŻO LEPSZY samochód- nie zamierzam się z nim rozstawać. Nie ma szans. Dziś już taka motoryzacja nie istnieje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy (szczególnie po programie chip- polecam, bezpiecznie uzyskuje się 180-200KM). Bardzo ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów. Tak precyzyjna jak powinna być w takim samochodzie (to nie jest samochód sportowy).
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutów. Tak precyzyjny jak powinna być w takim samochodzie (to nie jest samochód sportowy).
4,0
Karoseria
W moim egzemplarzu zagościła korozja na przednich błotnikach... Jest to podobno jednak ewenement potwierdzający regułę (że co do zasady blachy ma to auto świetne).
Komfort
4,0
Widoczność
Jest bardzo dobrze. Jak to w sedanie- widoczność z tyłu jest przeciętna. Bez czujników parkowania/kamery ciężko go wyczuć.
4,0
Ergonomia
Przód oraz bagażnik świetnie. Tylna kanapa- no tutaj wielu byłoby zaskoczonych. Jest bardzo niewiele miejsca na nogi. Fotele jednak również z tyłu są bardzo wygodne. Duży podłokietnik i schowek główny robią dobrą robotę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja świetna. Ogrzewanie- jak w większości diesli... trzeba być cierpliwym.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer siedzący z przodu- cud, miód, malina. Pasażerowie na tylnej kanapie- fotele bardzo wygodne, miejsca na nogi jednak nie jest zbyt wiele.
5,0
Wyciszenie
Nie mam uwag. Jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to samochód bardzo tani. Moim zdaniem trzeba doliczyć około 30-40% do ponad koszty utrzymania popularnych hatchbacków. Zarówno wymiana olejów, filtrów jak i innych części SWOJE KOSZTUJE. Nie są to jednak kwoty "z kosmosu". Należy mieć też na uwadze, że w końcu to samochód uważany przez wielu za auto klasy premium. Trzeba liczyć się z tym, że w każdej chwili będzie trzeba zregenerować wtryski czy wymienić dwumas (w jednym i drugim przypadku wydatek około 6k PLN).
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezkonkurencyjna moim zdaniem. Maksymalna ocena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawie nic... Zepsuł się zamek w tylnej klapie... może jeszcze z 1, 2 rzeczy o których zapomniałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Psuje się wszystko. Uważam jednak, że 3 awarie do przebiegu 335k kilometrów to niewiele. Łączny koszt ich naprawy nie przekroczył 7k PLN.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD DPF 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 I