Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

Robert, 3 lata temu
Silnik 2.4 D5 185KM 136kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 328 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,71
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 5 cylindrów ma niepowtarzalny dźwięk, nawet w Dieslu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wycieki spod wtryskiwaczy
Układ hamulcowy : Rozsypany ręczny
Układ elektryczny : Zaśniedziale styki od wtryskiwaczy
4,0
Całokształt
Fajny samochod, ale nie dla mnie. Bardzo wygodne auto z super brzmiącym silnikiem i obłędnymi fotelami, ale - niestety - drogie w obsłudze i irytujące pod względem drobnych usterek. Wydaje mi się też mocno niedopracowane. Ogólnie wspominam je miło, ale w serwisie bywałem zdecydowanie zbyt często. Na plus spalanie - 6 l w cyklu mieszanym to śmieszna wartość jak na ten kaliber auta i moc. Na minus - koszty eksploatacji oraz potencjalnych napraw, a także niezdecydowanie pod względem prowadzenia. Nie jest to ani superkanaoa jak Mercedes, ani agresor jak BMW. Taki nijaki kompromis. Do przemieszczania się jak najbardziej, ale zabawy dużo to tu nie ma.
Wrażenia
4,0
Silnik
Daję 4, bo brzmi super (5 cylindrów) i ciągnie jak pociąg z każdego biegu. Minus jedna gwiazdka za poziom skomplikowania i usterki, jakie mi się przytrafiały, głównie ze strony wtryskiwaczy - niestety, check engine często pojawiał się na desce. Może miałem pecha. Natomiast jesli chodzi o same wrażenia z jazdy, to jednostka jest bardzo dobra.
3,0
Skrzynia biegów
Tu jest słabo. Manual strasznie "maślany", o długim skoku i chodzący bez żadnego oporu. Jako osoba przyzwyczajona do japońskich krótkich skrzyń byłem bardzo rozczarowany, zmiana biegu nie dawała żadnej frajdy. Myślę, że do tego auta lepiej pasuje dobry automat niż przeciętny manual. Precyzja bez zarzutu, sama praca lewarka - nie mój typ.
4,0
Układ jezdny
Jest wygodnie i przewidywalnie. Niestety, nie ma zadnego charakteru, więc tylko 4 punkty. Ani sport, ani kanapa. Nudy, ale moze komus to pasuje.
4,0
Karoseria
Mocny lakier, a także blacha. Jeśli auto nie było bite, to nie rdzewieje. Na minus listwy wzdłuż dachu, które są aluminiowe (albo plastikowe?) i schodzi z nich klar, co wygląda paskudnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu jest bardzo dobrze. W każdą stronę wszystko ok, duze lusterka pomagają. Czujniki parkowania także.
5,0
Ergonomia
Wzorowo. Wszystko jest tam, gdzie powinno być, obsługa jest intuicyjna i bezproblemowa. Dużo przycisków, ale to lubię. Piękne zegary w wersji chrono.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klasa. Szybko grzeje, potężnie chłodzi. Plus za podgrzewane fotele i nawiewy w słupkach B na tylną kanapę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bajka, z tyłu rozczarowująco ciasno na nogi. Szok przy tym rozmiarze auta.
4,0
Wyciszenie
Mieszane uczucia. Od zewnętrznych hałasów jesteśmy odizolowani, jednak w środku cały czas coś trzeszczy. Tunel środkowy, boczki drzwi, non stop. To jest coś, co nie przystoi w tej klasie i zabiera dużo radości z jazdy tak komfortowym autem.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogo. Iluzja taniego zakupu jest szybko weryfikowana przy grubszym serwisie. Swumas ze sprzęgłem ok 3-4 tys zł z wymianą. Ogólnie każda wizyta w serwisie, nawet z drobnostkami, to był ok. tysiąc w plecy. Może mnie po prostu nie stać, ale tak czy siak, to nie dla mnie. Co zaoszczędzimy na paliwie, to oddamy w serwisie, niestety.
3,0
Stosunek jakość/cena
Średnio. W podobnej cenie można mieć E90 lub choćby Accorda, które są lepiej wykonane i spójniejsze charakterem. A Accord to nawet nie premium!
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie za wesoło. Ciągle coś: check engine bez objawów, problemy z wtryskami, pękające rury od turbo, wycieki. Rozleciał się ręczny. Błędy ABS i kontroli trakcji przez koronkę od ABS przy kole. Po tym aucie powróciłem do wolnossącej benzyny z Japonii. Było bardzo nieprzewidywalne, aż strach jechać w dłuższą trasę - a przecież takie auto jest po to zrobione! Niemniej jednak, jeśli ktoś potrafi z tym żyć, to pewnie, bo samo auto jest fajne.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problem z wtryskiem był poważny i prawie unieruchomił mnie na drodze. Okazało się, że to zaśniedziałe styki... Poza tym nic takiego strasznego, bardziej powyzsze drobnostki.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S60 I