Silnik
: Pięknie brzmiący diesel o ponadprzeciętnych osiągach i małym apetycie na paliwo; dodatkowo bezproblemowy. Można mu zaufać, a zawsze dowiezie tam gdzie chcemy.
5,0
Całokształt
Ogólnie mam bardzo pozytywne zdanie o tym samochodzie. Jest mega wygodny, cichy, szybkiy i co najważniejsze, nie psuje się. Za każdym razem jak się do niego wsiada, "morda się cieszy", kiedy natomiast podróż dobiega końca, człowiek czuje niedosyt i chciałby sobie jeszcze pojeździć :) Dałem ocenę doskonale, bo tylko dobrze byłoby karcące; do doskonałości brakuje natomiast lepszego spasowania wnętrza, bardziej precyzyjnego układu kierowniczego i trochę miejsca, szczególnie na tylnej kanapie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to poezja; jest to jedyny diesel, który mnie urzekł kulturą pracy, pięknym dźwiękiem, (który można powiedzieć, jest skrzyżowaniem V8 z boxerem :)), osiągami oraz oszczędnym obchodzeniem się z paliwem; spala średnio 6-6,5l/100 km przy mieszanej jeździe, nie bierze ani grama oleju (0w30) i naprawdę daje frajdę z jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
6-cio stopniowa, precyzyjna, dobrze zestopniowana... czego chcieć więcej ;)
4,0
Układ jezdny
I tu jest kilka mankamentów: 1. Promień skrętu; da się z tym żyć, ale inni potrafią lepiej; 2. Mało precyzyjny (gumowaty) układ kierowniczy, nie dający do końca czucia co się dzieje z kołami; Zawieszenie to kompromis pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia... drogi trzyma się jak przyklejone, pomimo bardzo ciężkiego przodu.
Komfort
5,0
Widoczność
No i tu można by bardzo dużo napisać :) Fotele to majsersztyk, siedzi się w nich bardzo wygodnie i nawet po długiej podróży nikt nie narzeka na jakikolwiek ból pleców, itd.. zawieszenie jest bardzo przyjemnie zestrojone; dobrze tłumi nierówności i jest przy tym ciche; a dobre audio oraz wyciszenie kabiny bardzo umilają podróż.
5,0
Ergonomia
Szwedzi potrafią zaprojektować ergonomiczne wnętrze. Wszystkie przyciski są pod ręką, całą konsolę środkową obsługuje się intuicyjnie. Po prostu wsiadając w ten samochód, człowiek czuje się jak w domu :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać, nic ując :) Jak to szwed - w zimie grzeje, w lecie chłodzi; do tego bardzo wydajnie i cicho. System poprawy powietrza sprawuje się rewelacyjnie, a nawiewy w środkowych słupkach to świetne rozwiązanie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile z przodu miejsca jest pod dostatkiem, o tyle z tyłu niestety jest ciasno. Nie ma oczywiście tragedii ale po aucie tej klasy spodziewać by się mogło trochę więcej.
4,0
Wyciszenie
Silnik wyciszony idealnie; w czasie stałej jazdy nie wiadomo, że to diesel, natomiast przy mocniejszym wciśnięciu gazu...poezja :) mruczy w taki sposób, że człowiek intuicyjnie ścisza radio. Szumy wiatru bardzo dobrze wytłumione, nawet przy prędkościach autostradowych, natomiast inżynierowie (bądź księgowi) mogliby się bardziej przyłożyć do wyciszenia nadkoli; niestety słychać opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą moc oraz wielkość samochodu, średnie spalanie na poziomie 6,5 L/100 km można uznać za rewelacyjny wynik. Co do kosztów utrzymania... tylko tankuję i wymieniam olej + filtry... oby tak dalej!
4,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę starszego niemieckiego samochodu otrzymujesz nieporównywalnie lepszy komfort, silnik, który jest jedyny w swoim rodzaju, no i niestarzejący sie design, który w dalszym ciągu przyciąga wzrok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek. Oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW
[l/100km]