Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

Adam, 8 lat temu
Silnik 2.4 D5 185KM 136kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 223 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pięknie brzmiący diesel o ponadprzeciętnych osiągach i małym apetycie na paliwo; dodatkowo bezproblemowy. Można mu zaufać, a zawsze dowiezie tam gdzie chcemy.
5,0
Całokształt
Ogólnie mam bardzo pozytywne zdanie o tym samochodzie. Jest mega wygodny, cichy, szybkiy i co najważniejsze, nie psuje się. Za każdym razem jak się do niego wsiada, "morda się cieszy", kiedy natomiast podróż dobiega końca, człowiek czuje niedosyt i chciałby sobie jeszcze pojeździć :) Dałem ocenę doskonale, bo tylko dobrze byłoby karcące; do doskonałości brakuje natomiast lepszego spasowania wnętrza, bardziej precyzyjnego układu kierowniczego i trochę miejsca, szczególnie na tylnej kanapie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to poezja; jest to jedyny diesel, który mnie urzekł kulturą pracy, pięknym dźwiękiem, (który można powiedzieć, jest skrzyżowaniem V8 z boxerem :)), osiągami oraz oszczędnym obchodzeniem się z paliwem; spala średnio 6-6,5l/100 km przy mieszanej jeździe, nie bierze ani grama oleju (0w30) i naprawdę daje frajdę z jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
6-cio stopniowa, precyzyjna, dobrze zestopniowana... czego chcieć więcej ;)
4,0
Układ jezdny
I tu jest kilka mankamentów: 1. Promień skrętu; da się z tym żyć, ale inni potrafią lepiej; 2. Mało precyzyjny (gumowaty) układ kierowniczy, nie dający do końca czucia co się dzieje z kołami; Zawieszenie to kompromis pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia... drogi trzyma się jak przyklejone, pomimo bardzo ciężkiego przodu.
Komfort
5,0
Widoczność
No i tu można by bardzo dużo napisać :) Fotele to majsersztyk, siedzi się w nich bardzo wygodnie i nawet po długiej podróży nikt nie narzeka na jakikolwiek ból pleców, itd.. zawieszenie jest bardzo przyjemnie zestrojone; dobrze tłumi nierówności i jest przy tym ciche; a dobre audio oraz wyciszenie kabiny bardzo umilają podróż.
5,0
Ergonomia
Szwedzi potrafią zaprojektować ergonomiczne wnętrze. Wszystkie przyciski są pod ręką, całą konsolę środkową obsługuje się intuicyjnie. Po prostu wsiadając w ten samochód, człowiek czuje się jak w domu :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać, nic ując :) Jak to szwed - w zimie grzeje, w lecie chłodzi; do tego bardzo wydajnie i cicho. System poprawy powietrza sprawuje się rewelacyjnie, a nawiewy w środkowych słupkach to świetne rozwiązanie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile z przodu miejsca jest pod dostatkiem, o tyle z tyłu niestety jest ciasno. Nie ma oczywiście tragedii ale po aucie tej klasy spodziewać by się mogło trochę więcej.
4,0
Wyciszenie
Silnik wyciszony idealnie; w czasie stałej jazdy nie wiadomo, że to diesel, natomiast przy mocniejszym wciśnięciu gazu...poezja :) mruczy w taki sposób, że człowiek intuicyjnie ścisza radio. Szumy wiatru bardzo dobrze wytłumione, nawet przy prędkościach autostradowych, natomiast inżynierowie (bądź księgowi) mogliby się bardziej przyłożyć do wyciszenia nadkoli; niestety słychać opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą moc oraz wielkość samochodu, średnie spalanie na poziomie 6,5 L/100 km można uznać za rewelacyjny wynik. Co do kosztów utrzymania... tylko tankuję i wymieniam olej + filtry... oby tak dalej!
4,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę starszego niemieckiego samochodu otrzymujesz nieporównywalnie lepszy komfort, silnik, który jest jedyny w swoim rodzaju, no i niestarzejący sie design, który w dalszym ciągu przyciąga wzrok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek. Oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 I