Wygląda dostojnie ale i ładnie zarazem. Nie jest to może audi czy bmw ale za te pieniądze....
Na drodze mondki, pasaciki i insignie tdi wymiekają aż miło i nie tylko tym że wolniej przyspieszają ale i słabiej się trzymają za mną :)
Wymiana rozrządu z pompą wody nie chińską bynajmniej i wszystkie filtry z olejem poniżej 1000 zł bez robocizny. Na razie bez usterek ale mam go od 4 mcy.
Spalanie świetne - średnie 7,6l/100 km - również fajne przy dużych prędkościach.
Świetny silnik - na 70 km/h można 6 wbić a auto i tak przyspiesza
Ma masę plusów - te w szczegółowej ocenie ale napisze tu o minusach: bardzo słaby skręt - nie polecam kobietom; mało pakowny bagażnik - mam podwieszony wzmacniacz i np. dwa koła nie wejdą jedno na drugie; mało miejsca z tyłu
Mimo to zalet tyle że szczerze polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
Do 70 km/h trzeba namieszać się biegami, później od 5 tylko naciskamy gaz ewentualnie zmieniamy na 6. Urok diesla.
Ale i przy 70km/h można 6 wbić i też przyspiesza.
Urok 5 cylindrowego diesla :)
5,0
Układ jezdny
Na obwodnicy Krakowa 180 km/h na zakrętach tych ostrzejszych bez przyhamowywania
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu jak to w volvo słupki przednie gigantyczne ale podobno znakomite przy dachowaniu :)
Do tyłu masakra - nic nie widać - niestety brak parktronica
4,0
Ergonomia
Świetny ludzik do wyboru trybu wentylacji. Kilka fajnych schowków. I uwielbiana przeze mnie półautomatyczna klimatyzacja - przekręcam kółko na taką temperaturę jak chce i już jest a nie naciskam czy przytrzymuję przycisk i czekam aż pojawi się na wyświetlaczu żądana temperatura. Niepakowny bagażnik
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima ok. Ogrzewanie kiepskie. Tej zimy temperatury były do -30 stopni C więc ciepło miałem w aucie jak przejechałem 15 km czyli jak podjechałem do roboty i trzeba było wysiadać. Ale to kolejny urok diesla. Niezależnego ogrzewania brak.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu. Mało miejsca z tyłu i to jedna z głównych bolączek auta. A mimo że dużo miejsca z przodu to i tak wsiadanie makabra - ciągle smaruje butami po drzwiach
4,0
Wyciszenie
Doskonałe do 220 km/h - to mój max. Stety dla czytających mam podobno dodatkowo wygłuszony samochód
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie rzeczywiste liczone wg ilości przejechanych km i wlanej ropy Cykl mieszany, zazwyczaj ponad 900 km, połowa miasto, połowa drogi krajowe z autostradami włącznie bez oszczędzania, spalanie powyżej 7l/100 km ale nigdy powyżej 8l/100 km Najwięcej wyszło mi 8,5l/100 km ale z 3/4 zbiornika przejechane w mieście Najmniej 6,5l/100km ale oszczędzałem jak mogłem i przejechałem tylko 400 km i nie mogłem dalej tak jeździć więc zatankowałem i policzyłem :) Spalanie wg komputera Ze średnim kłamie od 0,5 do 1l/100 km Wiadomo jak przyspieszasz to i chwilowe 99l/100 km potrafi pokazać, a tak to 10-25l/100 km nawet przy umiarkowanym przyspieszaniu Co ciekawe (i to chyba jednak błąd komputera bo powinno raczej być na odwrót) przy ustawionym tempomacie na 140km/h na 5 biegu i około 3000 obr/min spalanie chwilowe niby 5l/100 km a przy 6 biegu przy około 2500 obr/min spalanie 5,5l/100 km. Przy 180km/h na tempomacie i 6 biegu spalanie 7,5l/100 km na idealnie płaskim odcinku wg komputera
Wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody bynajmniej nie chińską i wszystkie filtry z olejem poniżej 1000 zł bez robocizny
Ostatnio na trasie do Chorwacji autostradami przez Słowację, Węgry no i Chorwację na tempomacie 130km/h 6,2 litra na 100 km !
5,0
Stosunek jakość/cena
Może to nie audi czy bmw ale w tej cenie takiego auta nie znajdziesz
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezawaryjny od 8 miesięcy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW
[l/100km]