Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

mkrex, 12 lat temu
Silnik 2.4 D5 185KM 136kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Wygląda dostojnie ale i ładnie zarazem. Nie jest to może audi czy bmw ale za te pieniądze.... Na drodze mondki, pasaciki i insignie tdi wymiekają aż miło i nie tylko tym że wolniej przyspieszają ale i słabiej się trzymają za mną :) Wymiana rozrządu z pompą wody nie chińską bynajmniej i wszystkie filtry z olejem poniżej 1000 zł bez robocizny. Na razie bez usterek ale mam go od 4 mcy. Spalanie świetne - średnie 7,6l/100 km - również fajne przy dużych prędkościach. Świetny silnik - na 70 km/h można 6 wbić a auto i tak przyspiesza Ma masę plusów - te w szczegółowej ocenie ale napisze tu o minusach: bardzo słaby skręt - nie polecam kobietom; mało pakowny bagażnik - mam podwieszony wzmacniacz i np. dwa koła nie wejdą jedno na drugie; mało miejsca z tyłu Mimo to zalet tyle że szczerze polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
Do 70 km/h trzeba namieszać się biegami, później od 5 tylko naciskamy gaz ewentualnie zmieniamy na 6. Urok diesla. Ale i przy 70km/h można 6 wbić i też przyspiesza. Urok 5 cylindrowego diesla :)
5,0
Układ jezdny
Na obwodnicy Krakowa 180 km/h na zakrętach tych ostrzejszych bez przyhamowywania
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu jak to w volvo słupki przednie gigantyczne ale podobno znakomite przy dachowaniu :) Do tyłu masakra - nic nie widać - niestety brak parktronica
4,0
Ergonomia
Świetny ludzik do wyboru trybu wentylacji. Kilka fajnych schowków. I uwielbiana przeze mnie półautomatyczna klimatyzacja - przekręcam kółko na taką temperaturę jak chce i już jest a nie naciskam czy przytrzymuję przycisk i czekam aż pojawi się na wyświetlaczu żądana temperatura. Niepakowny bagażnik
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima ok. Ogrzewanie kiepskie. Tej zimy temperatury były do -30 stopni C więc ciepło miałem w aucie jak przejechałem 15 km czyli jak podjechałem do roboty i trzeba było wysiadać. Ale to kolejny urok diesla. Niezależnego ogrzewania brak.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu. Mało miejsca z tyłu i to jedna z głównych bolączek auta. A mimo że dużo miejsca z przodu to i tak wsiadanie makabra - ciągle smaruje butami po drzwiach
4,0
Wyciszenie
Doskonałe do 220 km/h - to mój max. Stety dla czytających mam podobno dodatkowo wygłuszony samochód
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie rzeczywiste liczone wg ilości przejechanych km i wlanej ropy Cykl mieszany, zazwyczaj ponad 900 km, połowa miasto, połowa drogi krajowe z autostradami włącznie bez oszczędzania, spalanie powyżej 7l/100 km ale nigdy powyżej 8l/100 km Najwięcej wyszło mi 8,5l/100 km ale z 3/4 zbiornika przejechane w mieście Najmniej 6,5l/100km ale oszczędzałem jak mogłem i przejechałem tylko 400 km i nie mogłem dalej tak jeździć więc zatankowałem i policzyłem :) Spalanie wg komputera Ze średnim kłamie od 0,5 do 1l/100 km Wiadomo jak przyspieszasz to i chwilowe 99l/100 km potrafi pokazać, a tak to 10-25l/100 km nawet przy umiarkowanym przyspieszaniu Co ciekawe (i to chyba jednak błąd komputera bo powinno raczej być na odwrót) przy ustawionym tempomacie na 140km/h na 5 biegu i około 3000 obr/min spalanie chwilowe niby 5l/100 km a przy 6 biegu przy około 2500 obr/min spalanie 5,5l/100 km. Przy 180km/h na tempomacie i 6 biegu spalanie 7,5l/100 km na idealnie płaskim odcinku wg komputera Wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody bynajmniej nie chińską i wszystkie filtry z olejem poniżej 1000 zł bez robocizny Ostatnio na trasie do Chorwacji autostradami przez Słowację, Węgry no i Chorwację na tempomacie 130km/h 6,2 litra na 100 km !
5,0
Stosunek jakość/cena
Może to nie audi czy bmw ale w tej cenie takiego auta nie znajdziesz
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezawaryjny od 8 miesięcy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S60 I