VOLVO S60 charakteryzuje sie sportowa stylizacja nadwozia.Cechuje je bezawaryjnosc,komfort jazdy,wyposazenie wnetrza i ekonomicznosc.Wspaniale auto dla rodziny!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik D5 jest rewelacyjnie oszczedny,a przy okazji dynamiczny i elastyczny.Pieciocylindrowa jednostka pracuje rowno i cicho.Jest to zasluga zasilania COMON RAIL,W poprzednim moim aucie VW byly pompowtryskiwacze.Kultura pracy pozostawiala wiele do zyczenia.
4,0
Skrzynia biegów
W samochodach marki VOLVO tylko sprawdzaja sie skrzynie manualne.Automaty sa awaryjne,Trzeba uwazac przy zakupie auta z ta skrzynia,gdyz naprawy sa wyjatkowo drogie.A zaczyna sie od niewinnych szarpan i potem problem gotowy....
5,0
Układ jezdny
S60 trzyma sie drogi jak przyklejone.Zasluga jest wielowachaczowe zawieszenie.Wymiana tulei niejest kosztowna gdyz sa one wymienne.W innych autach trzeba wymieniac cale wachacze.Koszt w zaleznosci od producenta to od okolo 30zl/szt.Z przodu potrafi ulec wybiciu poduszka amortyzatora-slychac metaliczny stukot[40zl/szt/.Mankamentem jest promien skretu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc we wszystkich kierunkach doskonala.Lusterka zewnetrzne maja odpowiednia wielkosc co ulatwia cofanie.Zaleta jest samoprzyciemniajace sie lusterko wewnetrzne .Nie oslepiaja kierowcy jadacy z tylu.
5,0
Ergonomia
Wystarczajaco duzy bagaznik pozwoli spokojnie zapakowac sie rodzinie na wakacje.Miejsca w srodku jest wystarczajaca ilosc,pojemny schowek,uchwyt na napoje,w podlokietniku miejsce na CD.Elementy w srodku sa idealnie spasowane i wykonane z wysokiej jakosci materialow.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po uruchomieniu auta i po przejechaniu paru kilometrow w srodku robi sie przyjemnie cieplo zima,a latem klimatyzacja zaczyna dzialac blyskawicznie.Duzym plusem sa umieszczone w srodkowych slupkach nawiewy dla pasazerow siedzacych z tylu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy o wzroscie 185cm miejsca za kierownica jest wystarczajaco duzo.Natomiast dla trzech osob doroslych z tylu bedzie ciasno.
5,0
Wyciszenie
Kabina jest dobrze wyciszona,ale dochodzacy pomruk silnika D5 to najlepsza muzyka dla uszu.Nawet przy predkosciach powyzej 200km/h w kabinie jest przyjemnie i szum dochodzacy z zewnatrz zacheca jeszcze do szybszej jazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taka moc {185 KM ] i mase auta to spalanie jest rewelacyjnie niskie.Przy predkosci do 100km/h latem auto potrafi spalic okolo 4.5l/100km.W cyklu mieszanym i normalnej jezdzie do 160km/h okolo 5l/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie,bogato wyposazone,wszystkie elementy sa ze soba dobrze spasowane.Bezawaryjnosc,ekonomicznosc i jakosc ida w parze z cena,ktora niejest wygorowana
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu 100 000km wynienilem poduszke amortyzatora,tuleje przednich wachaczy,koncowki drazkow,ale to przyczyna stanu polskich drog