Doskonałe prowadzenie, dynamiczny silnik, najwygodniejsze fotele samochodowe w jakich siedziałem, no i ... poczucie bezpieczeństwa a do tego ciekawy design (ale to już kwestia gustu).
Jeździłem już różnymi (Fordy, Toyoty, Saab i inne), ale dopiero teraz jestem zadowolony.
Jedyne co może budzić zastrzeżenia to :
CENA zakupu oraz części (no cóż - płaci się za markę).
Jeżeli tylko finanse pozwolą, to następnym zakupem będzie również S60 (lub jego następca).
Wrażenia
5,0
Silnik
Spora dynamika i elastryczność -
bez względu na warunki nigdy nie brakuje mocy.
Trochę głośny przy ok. 140 km/h na V biegu (poniżej i powyżej tej prędkości warkot znika) - podobno "ten typ tak ma".
5,0
Skrzynia biegów
Manualna - bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Zaleta - auto komfortowe a jednocześnie bezpieczne :
rewelacyjnie trzyma się drogi podczas szybkiej jazdy (również w zakrętach).
Wada - duży promień skrętu utrudniający manewrowanie.
Komfort
3,0
Widoczność
No cóż ... mogłaby być trochę lepsza - szczególnie do tyłu.
5,0
Ergonomia
Dla mnie idealnie.
Wszystkie przełączniki pod ręką, chociaż trochę ich sporo (zresztą ja tak lubię), za to bez żadnych udziwnień typu "Navy key".
Fotele wręcz rewelecyjnie wygodne - mogą służyć za wzorzec (w tej klasie samochodu w lepszych nie siedziałem).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem trzeba trochę "poćwiczyć" żeby "opanować" umiejętność używania klimatyzacji, gdyż szyby potrafią pokrywać się rosą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy jest ok´i.
Dla pasażerów trochę mało miejsca na nogi ... ale ja z tyłu nie jeżdżę :)
W sam raz dla dwójki dorosłych i dwójki dzieci.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze
(poza wspomnianym powyżej warkotem silnika przy ok. 140 km/h na V biegu - wtedy słychać).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa ... wspaniałe - przy przebiegach pół na pół miasto i trasa (i dosyć dynamicznej jeździe - 150-160 km/h w trasie) wychodzi ok. 6,5-6,6 l/ 100 km.
Przeglądy i naprawy ... przesada - ceny wzięte z kosmosu i mało zamienników na rynku.
Ale po gwarancji można korzystać z innych warsztatów i wtedy jest już do przyjęcia.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tak, jak napisałem powyżej - mogłoby być trochę taniej.
Luksus luksusem, ale bez przesady.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ot ... drobiazgi - jak wszędzie.
Najbardziej denerwujące są trzaski w drzwiach, tunelu i desce rozdzielczej przy bocznych słupkach.
Co i raz likwiduję przyczyny tych trzasków a one i tak po pewnym czasie wracają.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie było - no może tuleje wachaczy, ale po 50 tys. km. na polskich drogach to chyba nie jest tak źle.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 163KM 120kW
[l/100km]