Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

HeXoda, 12 lat temu
Silnik 2.4 D5 163KM 120kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volvo S60 I 2.4 D5 163KM 120kW 2000-2007 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 5 cylindrowa jednostka jak na diesla zachowuje sie wysmienicie.Praktycznie nie ma gorki pod ktorą auto nie jest w stanie sie rozpędzać przy wjeżdżaniu. Po prostu wciskasz gaz i przyspiesza.Silnik pracuje równo i cicho.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
5 cylindrowy diesel to jeden z największych atutów tego samochodu.Pracuje cicho i równo.Moment obrotowy znakomity.Autko dobrze wyciszone i bardzo stabilnie się prowadzi. Zapewne ma tu znaczenie masa pojazdu. Mój egzemplarz ma masę 2050kg
5,0
Skrzynia biegów
5 biegowa skrzynia Geartronic jest bezawaryjna.W przeciwieństwie do innych marek z tego okresu nie ma żadnego \"szarpania\" przy naciśniętym hamulcu. Auto stojące pod górkę stoi w miejscu jak należy i nie cofa ani o centymetr po zdjęciu nogi z hamulca.
5,0
Układ jezdny
żadnych hałasów i wibracji. Trzeba zwracać uwagę na odpowiednie ciśnienie w oponach. Jest na to bardzo wyczulony i w razie różnic zaczyna delikatnie ściągać. To samo dotyczy tarcz hamulcowych.Gdy go kupiłem jedna tarcza była nieco skorodowana i ze sporymi wgłębieniami.Przy hamowaniu znosiło go na jedną stronę.Po wymianie tarcz i klocków wszystko działa znakomicie. Podobno jego największą wadą jest bardzo duży promień skrętu. Otóż wynika to z budowy układu jezdnego. Volvo przyznaje otwarcie że w tym modelu postawili zbyt duży nacisk na bezpieczeństwo i stąd właśnie duży promień skrętu. W nowszych modelach przód został nieco odchudzony i jest o wiele delikatniejszy niż w moim. Cóż wolę jednak solidność i bezpieczeństwo niż nieco więcej wygody przy parkowaniu.
Komfort
3,0
Widoczność
Na boki nieco ograniczona ze względu na dość masywne słupki karoserii. Trzeba uważać na martwy punkt przy kierowcy. Zdażyło mi się kilka razy nie zauważyć przechodnia który dość wolno wchodził na przejście i słupek ograniczał mi widoczność.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Elektroniczny climatronic pracuje niezawodnie i bardzo precyzyjnie ustawia różną temperaturę dla kierowcy i przedniego fotelu pasażera.Z tyłu nieco gorzej ale w granicach przyzwoitości
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca i wygody dla pasażera i kierowcy.Elektryczny fotel zapamiętuje doskonale ustawienia 3 kierowców.Brak oznak zmęczenia po długotrwałym prowadzeniu samochodu.Kilka razy jechałem ponad 2000km w europie i po przyjeździe na miejsce można było jeszcze wytrzymać kilka godzin na nogach.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho wewnątrz. Silnika prawie nie słychać.Przy prędkości powyżej 200km/h szum wiatru nie jest dokuczliwy a auto bardzo stabilne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo mało dobrych mechaników znających sie na tych samochodach.Serwisy bardzo drogie.Części też dość drogie jednak rzadko coś się psuje.Po przejechaniu ponad 100 tysięcy kilometrów chyba tylko wymieniałem parę żarówek nie licząc oczywiście regularnego przeglądu i wymiany płynów olejów.Bardzo czuły na jakość paliwa.Dlatego uwaga nie tankować badziewia i z niepewnych stacji.Od razu będą pojawiały się ostrzeżenia w komputerze.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie jestem zorientowany w cenie bo to wersja brytyjska i kupiona na wyspach.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 I