Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

Czesiek, 18 lat temu
Silnik 2.5T i 20V 210KM 154kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 76 tys. km
Volvo S60 I 2.5T i 20V 210KM 154kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
2,62
39% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Zostałem wyleczony z chęci posiadania samochodu Volvo-S60. Przez nas zostały zakupione dwa takie samochody, niestety awaryjność jest całkowicie bliźniacza, uszkodzenia są prawie całkowicie powtarzelne w obu egzemplarzach. Zaletą jest napewno napęd na cztery koła który uszkodził się tylko w jednym z obu aut
Wrażenia
4,0
Silnik
Zalety:Silnik bardzo elastyczny, pokazuje swoją moc zawsze jak ją potrzeba. Wady: po przebiegu 70tys. nierówna praca na niskich i średnich obrotach, naprawa 1500zł
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna z możliwością ręcznego sterowania. Zalety:Możliwość manualnej zmiany biegów. Wady: Przy pracy automatycznej Twarde oporne przełączanie biegów, szarpanie, przy zmianie wiegów silnik wpada na wysokie obroty po czym następuje szarpnięcie.Paskudne wrażenie. Trzy naprawy gwarancyjne, zmiana oprogramowanie niestety efekt krótkotrwały.
4,0
Układ jezdny
Zalety: doskonale trzyma się toru jazdy Wady: głośne zawieszenie, (stuki). Dwukrotna wymiana amortyzatorów dała efekt krótkotrwały. Po przebiegu 50tyś. Przednie zawieszenie zachowuje sie bardzo głośno.
Komfort
3,0
Widoczność
Zła widoczność w prawą stronę nawet bez pasażera.
4,0
Ergonomia
Nie mam zdania
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zalety:Możliwość odrębnego nastawienia temperatury nawiewu dla pasażera i kierowcy. Wady: Trzy naprawy z powodu głośnej pracy, uszkodzone tzw. Damper motory. każdorazowo efekt krótkotrwały. po przebiegu 65tyś. Klimatyzacja padła zupełnie. System poprawy jakości powietrza działa tylko w okresie letnim, w czasie zimy nigdy nie działał pomimo kilkakrotnych napraw w ASO
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają konfort przestrzeni. Pasażerowie z tyłu mają bardzo ciasno, raczej są to miejsca dla dzieci.
3,0
Wyciszenie
Silnik mało wyciszony, przy obrotach powyżej 3500 w kabinie jest głośno.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie na poziomie średnim biorąc pod uwagę pojemność i moc silnika: Miasto 12-16l Trasa 8-10l. Przeglądy na pozomie średnim około 1200zł. koszty napraw są bardzo wysokie może nie z powodu ceny ale z powodu ich ilości.
2,0
Stosunek jakość/cena
Cana znacznie przesadzona w stosunku do jakości. Volvo jest moim piątym nowym autem, niestety najdraższym i najbardziej awaryjnym
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik deszczu dla wycieraczek działa nieprzewidywalnie, wycieraczki pracują jak oszalałe lub prawie wcale. Niestety kilakrotne naprawy nie dawały efektów. Jakieś drżenie w zależności od obrotów silnika w różnych miejscach kabiny.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów fatalna praca (kilka napraw), Zawieszenie bardzo głośne szczególnie w okresie zimy, trzy razy wymieniane amortyzatory. Pierwsza wymiana po przejechaniu 10tyś. Nierówna praca silnika nieoczekiwane wpadanie w wysokie obroty lub gaśnięcie. W przypadku automatyczne skrzyni bardzo niebezpieczne. Po 75tyś. układ wydechowy do wymiany, bardzo głośna praca silnika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5T i 20V 210KM 154kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 I