Przeniesienie napędu
: Włącz opcję \"W\" i wciśnij gaz do dechy na śniegu. Prawie jak AWD.
4,0
Całokształt
Wady: Wąski bagażnik, mało miejsca z tyłu, olbrzymi promień skrętu,głośna jak na premium zawiecha.
zalety: fotel, wyposażenie, ergonomia wnętrza, estetyka i solidne materiały, silnik, silnik, silnik...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rwie od dołu. Po wciśnięciu gazu słychać, że cylindrów jest 5. Przyjemnie. Wyprzedzanie sprawia przyjemność. Z ociężałego nudnego dziadkowozu w ułamek sekundy pojazd zmienia się w diabła.
4,0
Skrzynia biegów
Jest całkiem płynnie. Jednak miałem okazję przewieżć się kiedyś wersją 2 lata młodszą ze skrzynią 6tką. Było ciszej i płynniej. Ma to chyba też wpływ na osiągi.
3,0
Układ jezdny
Na lato mam fabryczne 17/45/235. choć w katalogach widzę - powinno być 225. Masakra. Koleiny i dziury tak psują przyjemność, że cholera bierze. I głośne te kapcie. 16 cali i 205 to optimum dla tego wozu. Jak ładna felga to wcale nie wygląda gorzej. Jeździ się o niebo lepiej. Cicho, bardziej miękko i bardziej sterownie. PS. Zajefajne wspomaganie - jeden palec.
Komfort
4,0
Widoczność
Grube słupki trochę zasłaniają. Ale muszą być grube. Jak spojrzysz w lewo na słupek przy tylnym nawiewie, to poczujesz się bezpieczniej. Czołg. Lusterka jak już się ustawi, to też dobrze widać. W tylną szybę nie patrzę, bo jest przyciemniona.
5,0
Ergonomia
Fotel idealny. Wygoda i wszystko w zasięgu ręki. Ideał. Sięgniesz wszędzie bez poruszania tułowiem. Każdy guzik i cała deska to majstersztyk.Schowki na płyty, uchwyty na kawę. Deska stonowana i czytelna.Wszystko na swoim miejscu. Jedyna niedoskonałość to sterowanie szybami - jeśli jest się wysokim. Trzeba tak nienaturalnie przesunąć rękę do tyłu, łokieć się nie mieści. W s40 było lepiej. Ale tylko to. Reszta bez zastrzeżeń. Wnętrze nie spodoba Ci się, jeśli odpowiada Ci odpustowy kicz rodem z wiejskiej dyskoteki znany z civica albo francuskiego szajsu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co tu się rozpisywać... Wszystko działa. Zaletą są nawiewy na słupkach w alternatywie do nawiewu środkowego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bajka. W sam raz. Wersal. Z tyłu lepiej jest niskim. Szczególnie jak kierowca ma 2 metry.
Bagażnik - za mały. Przez te szerokie reflektory i małe okno jest fatalnie. Fatalnie jak na segment D+.
4,0
Wyciszenie
Im szerszy kapeć tym głośniejszy. Dziury też słychać. Jakieś uszczelki w drzwiach i szyberdachu szumią od 120km/h. I tak jest cicho. silnik tylko przyjemnie pomrukuje bez względu na prędkość i obroty. Do 140 można gadać cichutko. Bardzo cichutko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
GAZ. Trasa 12,5 - 13,5 w zależności od szerokości opony. Bez znaczenia czy 110km/h czy 150.
Miasto do 14. STAG300.
Benzyny prawie nie bierze, bo szybko się rozgrzewa. Masz 2.5T a płacisz jak za seicento.
Jak serwisujesz w ASO to płacisz dużo. Jak robisz u Stasia w garażu, to nie zawsze naprawi. Jak mieszkasz w okolicy Warszawy to wpisz w google \"lifecar\". Biorą 60% tego co ASO, a są zawodowcami. Nie zostawiają wątpliwości i są uczciwi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Spróbuj kupić coś z tego roku w tej klasie z takim wyposażeniem i mocą silnika przy takiej ekonomii. świetnie współpracuje z LPG.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zrobiłem 15000. wymieniłem łącznik - 200PLN z serwisem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać - nic.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.5T i 20V 210KM 154kW
[l/100km]