Zaskoczenie - ponieważ nie spodziewałem się że Volvo będzie mieć tak często - konieczność wymiany różnych elementów. Kolejno przy przebiegu 115 tys. do wymiany: amortyzatory, linka hamulca ręcznego, tarcze (p+t), tłumik końcowy (brak zamienników), wysprzęglik, maglownica, taśma (?) do DSTC. Z opinii mechanika wynikało że za rok sprzęgło plus koło masowe (3 tys). itd.
Serwis autoryzowany - drogo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonałe parametry - duża frajda z jazdy i swoboda w polskich warunkach - wyprzedzanie.Turbo daje duże możliwości i poczucie bezpieczeństwa.
Wiele nowoczesnych auto z Tdieslem zostawało w tyle po krótkiej próbie rywalizacji.
4,0
Skrzynia biegów
Manual. Nigdy nie miałem żadnych problemów, płynna zmiana biegów.
Brakowało 6 biegu.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze - poprawnie trzyma się drogi, jednak z uwagi na masę i osiągi trzeba mocno trzymać kierownicę :-) i uważać. Dużo zależy od ogumienia.
Co do promienia skrętu to tragedia.
Komfort
4,0
Widoczność
Poprawnie - z uwagi na duży przód i znacznie wysunięty kufer trzeba uważać przy parkowaniu.
4,0
Ergonomia
Fotele przód - polecam - nigdy, nawet na trasie 1000 km nie miałem problemów z plecami, co często pojawiało się w innych autach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przód bezproblemowo, tył słaby nawiew z bocznych słupków.
Ogółem poprawnie działają nawiewy i klima.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód komfortowo.
Z tyłu mało miejsca na nogi- duże zaskoczenie in minus.
Bagażnik pakowny, zależy kto ile potrzebuje, moja rodzina (2+2) mieściła się bezproblemowo.
5,0
Wyciszenie
Doskonale, cisza przy dużych predkościach. Nie żałować na dobre opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pozytywne zaskoczenie.
Średnio palił 8.5 w cyklu mieszanym (70% trasa) auto nie było kupowane z myślą do jeżdżenia po mieście.Jeśli ktoś jeździ rozsądnie i turbo - mocy używa wtedy kiedy potrzeba, bez problemów osiągnie 9 litrów na 100.
Trasa po kraju około 2 tys. km w tym 20 % ruch miejski wyszło 8,3 l/100 z klimatyzacją.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klapka w tunelu środkowym.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko raz - komputer pokazał ubytek płynu hamulcowego - jak się okazało wyprzęgnik. Koszty wymiany poza ASO 1 - 1,2 tys zł. (część + robocizna)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5T i 20V 210KM 154kW
[l/100km]