Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

Cezorek, 1 miesiąc temu
Silnik 2.4 i 20V 170KM 125kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo S60 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 2000-2010 - Oceń swoje auto
4,86
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Jakbym miał podsumować cały okres mojego użytkowania tego auta, to ciężko na coś narzekać. Z zewnątrz auto bardzo się podoba, fajna linia z tyłu jak na czasy kiedy zostało wyprodukowane. W środku oszałamiająco nudne, jednocześnie proste i czytelne. Bardzo dobra jednostka, która daje dynamikę i spalanie na poziomie 8 litrów. Przez dwa lata zrobiłem nim prawie 100 tyś km z czego raz w miesiącu trasa 700km i nigdy mnie nie zawiodło po drodze. Żaden chceck engine, nic. Hamulce, elementy zawieszenia do wymiany, normalne rzeczy. Bardzo fajne auto, do wyrwania w dobrych pieniądzach. Do czego trzeba się przyzwyczaić to promień skrętu. Tam gdzie wcześniej focusem zawracałem na raz, tutaj trzeba brać pod uwagę że to okręt na drodze i wymaga więcej machania kierą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Udana jednostka. Mocna, niezawodna. W moim przypadku nie pobierała oleju. Dynamiczna jazda, wyprzedzanie to żaden problem. Zadbanie o interwał olejowy odwdzięczy Ci się bezawaryjną jazda.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia całkiem fajna. Mam wrażenie, że uczy się stylu jazdy użytkownika. W zimę niestety pojawiają się szarpnięcia przy starcie na minusowej temperaturze, ale jest to do wybaczenia przy ponad dwudziestoletnim aucie. Kickdown też działa zawsze bez zarzutu i nie zaskoczyła mnie przy wyprzedzaniu.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się stabilnie i dobrze, jednak układ skrętny jest oporny. Często pada magiel i to trzeba mieć na uwadze. Jak ktoś jeździl wcześniej np. mercedesem to będzie zaskoczony jak niski promień skrętu jest.
5,0
Karoseria
Mówimy o ponad dwudziestoletnim aucie, a jedyne ogniska rdzy jakie zaczęły mi się pojawiać to w okolicach odpływu pod maską. Z zewnątrz auta zdrowe, często da się kupić ocynkowana wersję.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Słupki rozmieszczone praktycznie i nie zasłaniają boków, nie tworzą dużych martwych punktów.
5,0
Ergonomia
W środku sporo miejsca z przodu, ale z tyłu już jest gorzej. Auto wygląda na duże, ale jeśli rozsiadziesz się wygodnie z przodu to z tyłu zaczyna się robić ciasno. W bagażniku dużo miejsca, nisko osadzony i pojemny. Wszystkie przełączniki łatwo dostępne, panele do sterowania wentylacja w słupkach z tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo wygodnie, jednak z tyłu auto sprawia większe, a jest dość ciasno.
5,0
Wyciszenie
Jak na tę lata i tą klasę auta w środku jest naprawdę cicho. Zaczyna się robić głośno na autostradzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są tanie. Rynek części używanych też tętni życiem, bo tych aut jeździ jeszcze mnóstwo. Łatwo wszystko kupić i wymienić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto się zastanowić nad tym autem, bo myślę, że w tym budżecie i segmencie to jeden z najlepszych wyborów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami coś padnie, jakiś bezpiecznik, przekaźnik, sterowanie, ale wszystko da się naprawić samemu pod blokiem poświęcając pół godziny i śrubokręt.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Maglownica to chyba najbardziej dotykająca usterka z tych grubszych w tym modelu

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 20V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S60 I 2.4 i 20V 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
9,7
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S60 I