Zawieszenie
: tuleje wahacza, łączniki i końcówki będą do wymiany
Silnik
: falowanie obrotów biegu jałowego
5,0
Całokształt
dałbym 4,5.
Oby tak dalej. Należy nadmienić, że kupiłem auto z przebiegiem 65kkm, czyli prawie nowe :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Generalnie silnik bardzo przyjemny. Dobrze się zbiera powyżej 3000rpm, poniżej jedzie raczej bez ekstrawagancji, choć rzadko zostaję z tyłu na światłach. Silnik bierze trochę oleju (~ 1 litr/10kkm). Jest stosunkowo cichy na postoju, nawet na tyle, że czasami zastanawiam się czy nie zgasł. Miałem małe problemy z falowaniem obrotów biegu jałowego, ale póki co został zażegnany.
Elastyczność wystarczająca, czasami sam się łapię na tym, że na blacie osiągam 140-160km/h.
Silnik bez problemów przyjął LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Na zimno czasami słabo wchodzi jedynka lub wsteczny. Skok skrzyni precyzyjny, lekki i stosunkowo krótki. Nie mam zastrzeżeń.
Wg mnie:
Jedynka super
Dwójka za krótka
Trójka super
Czwórka ok
Piątka bez rewelacji
Szóstka: niestety brak ;)
4,0
Układ jezdny
Czuję się bezpiecznie i stabilnie w tym pojeździe. Raczej sztywne niż komfortowe, zwalniam przed torami tramwajowymi. Podobno tuleje nie wytrzymują zbyt długo; u mnie wymienione po raz pierwszy po 75 kkm. Raczej prosta konstrukcja, ale droższa w utrzymaniu od Lancii.
Komfort
4,0
Widoczność
Super lusterka boczne i samościemniające środkowe na tyle, że jeździmy autem we dwie osoby, a jedyne co zmieniamy to położenie foteli. Cofanie nie jest najłatwiejsze, ale w końcu da się nauczyć gabarytów.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie powinno. W mojej wersji brakuje mi wbudowanego zestawu głośnomówiącego.
Słabo zaprojektowany proces podnoszenia lewarkiem osi przedniej: podnosi się niemalże całą stronę auta (pkt podparcia pod środkowym słupkiem).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W ciepłe dni chłodzi sprawnie, w zimie potrzebuję około 3-4km aby zacząć dobrze grzać. Poniżej -15\'C troszkę słabiej grzeje. Świetne możliwości ustawiania trybów nawiewów, super tryb auto.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185cm i z przodu jest super. W moim ustawieniu fotela nie usiądę wygodnie za sobą z tyłu, w ogóle z tyłu jest mniej miejsca.
Fotele genialne, jak dotąd najlepsze z jakich miałem okazje korzystać. Bagażnik ma wystarczającą pojemność.
4,0
Wyciszenie
Ciekawe spostrzeżenie: ogólnie dość cicho.
Do 130km/h hałas rośnie, pomiędzy 130-180km/h jest na w miarę na stabilnym poziomie umożliwiającym normalną jazdę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2435 ccm, 170KM, 1,5 tony:
średnio 10,3. Wynik uważam za dobry, nie wiem natomiast jak ludzie osiągają w mieście 11 a na trasie 9.
Auto niestety nie zachęca do jazdy 90-100km/h, a raczej 120-140km/h
4,0
Stosunek jakość/cena
Taniej niż niemiecka konkurencja, przyjemniej w środku, wygodniej za kierownicą. Szukałem auta 3 miesiące i za 26k zł znalazłem 8 letni egzemplarz z przebiegiem 65kkm z pełną historią i przyzwoitym wyposażeniem w bardzo dobrym stanie.
W podobnej cenie mogłem mieć Toyotę Avensis, ale nie znalazłem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na 18kkm jest dobrze. Na razie rzeczy eksploatacyjne:
olej, klocki hamulcowe, płyny, żarówki, tuleje wahacza, akumulator, pióra wycieraczek, świece.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie działa kontrola rodzicielska drzwi tylnych, tj. nie mogę ich otworzyć od wewnątrz.
Falowały obroty na biegu jałowym (czyszczenie przepustnicy).
Termostat.
Czasem centralny zamek nie zamknie wszystkich drzwi, operację należy powtórzyć i jest ok.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 20V 170KM 125kW
[l/100km]