Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

Harnold2509, 4 lata temu
Silnik 2.4 20V 140KM 103kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 133 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochodem jeżdżę od roku i jestem bardzo zadowolony, przede wszystkim z komfortu jazdy w długich trasach na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Skórzane fotele jakie posiadam w swoim egzemplarzu sprawdzają się rewelacyjnie. Dla oszczędnych polecam zamontowanie instalacji LPG, przy spalaniu 10-12l. i obecnych cenach benzyny i gazu instalacja zwróci się po ok. 20 tys. km (mi zwróciła się po ok. 18 tys.) Samochód ma też swoje minusy, ale opowiem o nich poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeżeli liczysz na super przyśpieszenie przy wyprzedzaniu to nie z silnikiem 140 KM (zmapowanie na 170 KM robi różnicę dopiero od 4 tys. obrotów), choć na spokojną jazdę 150-160 km/h zdecydowanie wystarczy. Jak ktoś wcześniej jeździł na silnikach typu 1.6 to dźwięk 2.4 zrobi na nim miłe wrażenie. Cichy w czasie jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Ja akurat mam manuala, biegi wchodzą płynnie. Nie narzekam.
3,0
Układ jezdny
Bardzo stabilny w tracie, przyjemnie się prowadzi. Polecam założenie felg 17 szczególnie do lepszego balansu przy większych prędkościach. Dramatyczny promień skrętu, parkowanie na małych parkingach czy na miejskich, wąskich chodnikach to MASAKRA (uwaga też w podziemnych parkingach ;)).
5,0
Karoseria
Jak to w Volvo "rudej szmaty" nie widać.
Komfort
5,0
Widoczność
Przed kupnem dużo osób pisało o słabej widoczności w S60, ja nie mam większych zastrzeżeń, generalnie nie miałem sytuacji "braku wystarczającej widoczności".
5,0
Ergonomia
Pojemny bagażnik, choć czasami doskwiera fakt, że nie dźwiga się cała klapa tylna razem z szybą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak jest sprawna, nabita klima (btw. wielkość pojemnika na współczynnik do klimy u mnie to 1000g!) i wymieniony filtr kabinowy to: szybko chłodzi i szybko nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają bardzo dużo miejsca. Wszystkie przyciski z głównego panelu są lekko zwrócone w stronę kierowcy, dzięki czemu korzystanie z nich w trakcie jazdy jest niezwykle proste i wygodne. Z tyłu z miejscem jest nieco gorzej tzn. jest go mało. Osoby powyżej 180 cm mogą mieć mało komfortowe warunki podróży, a powyżej 190 cm już na pewno komfortowo nie podróżują. Auto raczej dla czwórki niż piątki osób.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, szumy przy, których ciężko się rozmawia zaczynają się od 170 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na ten moment z większych napraw to regeneracja alternatora (nowy kosztuje koło 1,8 tys.) 600zł oraz regulacja i dostrojenie układu elektrycznego 800zł - to tyle z napraw jakie mnie spotkały w pierwszym roku użytkowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że jest to auto bardzo wygodne i komfortowe w przystępnej cenie. Warto kupić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyłamujące się zatrzaski ramki od mieszka hamulca ręcznego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 20V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
9,1
l/100km
11,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S60 I