autoa wygodne, w miare komfortowe o ciekawej stylistyce. dobra alternatywa dla passssatów, vagenów i innych niemców. ładnie zrobiona deska rozdzielcza i świetne fotele. zdecydowanie najlepiej wyposażony na tle konkurentów. Do minusów należy drogie utrzymanie i nikt mi nie wmówi że jest inaczej. Auto mało popularne co wiąże się brakiem zamienników (niektórych części) a koszt części ori w ASO to tragedia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo fajny, dość dobry dół, tylko 140km ale dość dobrze sobie radzi z autem. trochę puchnie powyżej 4tyś obr. kultura pracy jak na 5cyl. przystało, czyli gorzej od v6 czy r6 z bmw z którym miałem do czynienia przez 8lat ale znacznie lepiej od 4 cyl. do plusów dodam ciekawy dzwięk silnika
5,0
Skrzynia biegów
nie mam nic do zarzucenia. dobre zestopniowanie do silnika. biegi wchodzą przyjemnie, precyzyjnie nie trzeba ich szukać, sam lewarek nie lata jak chochla w garnku
5,0
Układ jezdny
przed kupnem czytałem wiele komentarzy typu że volvo to kanapa czy ponton. nieprawda ! auto raczej zestrojone pod komfort jazdy ale nie ma mowy o bujaniu, przechyłach w zakretach. prowadzi się na prawdę dobrze. zawieszenie świetnie wybiera nierówności (przynajmniej u mnie) przyzwoite hamulce
Komfort
5,0
Widoczność
komfort jazdy jak dla mnie lepszy niż bmw e46 czy a4 b6 mb klasy c czy passssaty i inne mondea. rewelacyjne fotele, rewelacyjne audio, b.dobre wyciszenie kabiny, wszystko okroszone poczuciem bezpieczeństwa. widoczność do przodu ok z tyłu trochę gorzej od konkurencji
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
silnik bardzo szybko się nagrzewa i w kabinie szybko robi się ciepło. klima dwu-strefowa chłodzi super
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy i jego sąsiada super. auto ma 181cm szerokości. z tyłu trochę gorzej ale podobnie jak a4 czy e46
4,0
Wyciszenie
w kabinie jest cicho nie trzeba się wydzierać żeby się zrozumieć nawet przy 160km/h
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niektóre części - takie podstawowe typu hamulce, zawieszenie tańszę nawet niż do niemca, ale jest wiele części które występują tylko w oryginale i są drogie. zdecydowałem sie na silnik wolnossący żeby ograniczyć koszty a mimo to na dzień dobry do wymiany koło zmiennych faz rozrządu za 1,2tyś + 350zł wymiana w niezależnym serwisie. niestety auto dość zaawansowane elektronicznie i wiele rzeczy przyjdzie robić w serwisie bo pan Heniek może więcej popsuć niz naprawić.
4,0
Stosunek jakość/cena
w mojej opini volvo wypada dobrze. samo auto nie kosztuje majątku a przy tym jest bezpieczne, komfortowe, dobrze wyposażone (nawet podstawowe wersje) dobrze zabezpieczone przed korozją. elementy wnetrza dobrej jakości, na pewno lepszej niż w audi a4 nic mi nie skrzypi nie trzaska. gdyby nie te ceny części i napraw byłoby doskonale jak na tę klasę auta. auto jak każde inne ma swoje bolączki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto niecały rok. ciężko coś napisać. jakieś tam żaróweczki od podświetlania panelu klimy które się przepaliły koszt za 6szt - 8zł i to narazie tyle pomimo 13lat wszystko działa puki co!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
koło faz + uszczelniacze wałku + wymiana = 1650zł łożysko przedniego koła średniej jakości 200zł
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 20V 140KM 103kW
[l/100km]