Po prostu bardzo dobry samochód. Duży, wygodny, bezpieczny. Niezbyt drogi w utrzymaniu, z charakterm. Nie mogę powiedzieć, że jestem nim zachwycony - bo kilka jego cech mnie irytuje (jego miękkość, gumowaty układ kierowniczy, brak miejsca z tyłu, lekka ospalość) ale trudno go nie doceniać.
Elastyczny, niezbyt paliwożerny i - podobno - żywotny silnik, niesztampowa linia, wysoki komfort i specyficzny, fajny charakter - nie dsa się go nie lubić...
Wrażenia
4,0
Silnik
Ciut za słaby, chciałoby się trochę większy zapas mocy. A jednak na co dzień w zupelności wystarczy. Nie jeżdżę bardzo dynamicznie, chodziaż w trasach - szybko. Czasem brakuje lepszego przyspieszenia, najlepsze przy 3.5 - 4 tys obrotów, niżej lekko ociężały, chociaż nie mułowaty. Elastyczność znakomita, 60km/h możliwe na IV. Wysoka kultura.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie nieco za długie skoki dźwigni, chociaż skrzynia bardzo precyzyjna. Dobrze dobrane przełożenia. Na zimno biegi wchodzą przez chwilę jakby oporniej - ale to chyba reguła.
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie trochę za miękko, chociaż bezpiecznie i bardzo komfortowo. Gumowaty układ kierowniczy nie daje dobrego kontaktu z nawierzchnią i nie pomaga w precyzji prowadzenia. Szybkich zakrętów i krętych dróżek oto nie lubi. Spokojne przemieszczanie się i autostradowe proste - bardzo :)
Zwrotność to masakra... o, co normalnie robiłbym na dwa - tutaj na trzy albo i cztery...
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i na boki - doskonale. Do tyłu tylko na wyczucie.
5,0
Ergonomia
Super. Wszystko pod ręką. Jedyne \"ale\" to nienajwiększe schowki (chociaż te w oparciach przednich siedzeń bardzo pomagają) i jakoś nie idealnie umieszczone przyciski szyb elektrycznych. Ciągle - po 2 latach i prawie 60tys km - zdarza mi się otworzyć tylne szyby zmiast przednich albo odwrotnie.. :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą przy niższych temperaturach bez klimy trzeba zawyżać temperaturę na pokrętle, latem bez klimy szybko się nagrzewa. Z klimą szybko się nagrzewa, szybko chłodzi - super.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - bardzo dobrze. Z tyłu - jak w samochodzie o klasę lub dwie niżej. Z tyłu - po prostu ciasno.
5,0
Wyciszenie
Cicho. Po prostu cicho. Głośniej robi się tak naprawdę od 160-170km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moim zdaniem - jak na 2.4 pojemności, wiek konstrukcji i te gabaryty - doskonale.
W mieście średnio 8,5-9 l/100km (przy mojej lekkiej nodze), w zimę w korkach albo przy naprawdę ostrej jeżdzie maks 11.5-12.5. Raz na 100 at potrafię spalić 13.
W trasie przy dynamicznej ale płynnej jeździe 7,5-9 (też z autostradowymi 160-170)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na swoją klasę, i wygodę i gabaryty i osiągi - niedrogie auto. Tak w zakupie, jak i w utrzymaniu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pęknięty zbiorniczek płynu do wspomagania kierownicy - groszę.
Czujnik położenia pedału hamulca (współdziała z tempomatem) - grosze.
Czyszczenie zaworu EGR (opadające i falujące obroty przy wysprzęglaniu) - grosze.
Cóż, w moich porzednich toyotach nie działo się NIC przy przebiegach powyżej 300tys...
Ale coś za coś :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Moje auto jest cokolwiek nietypowe - ma 10 lat i raptem 85 tys km przebiegu.
Przez pierwszych 7 lat głównie stało u Sąsiadki i zrobiło... 20tysięcy. Przez kolejne trzy - 60...
Kiedy je kupiłem, trochę pojeździłem musiałem wymienić sporo w zawieszeniu - ze starości i zastania posypały się różne rzeczy...
Ale jak zrobiłem to raz a dobrze - to od tej pory nic oprócz wymienonych w \"drobiazgach\". Od przeglądu do przeglądu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 20V 140KM 103kW
[l/100km]