Inne
: Mnie tutaj wszystko wprowadza w zachwyt, bezpieczeństwo szczególnie, to jest super samochód, jestem całym sercem z Volvo. Polecam pod każdym względem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: skrzynia nie jest mięka
5,0
Całokształt
To jest pod każdym względem doskonały samochód. Przede wszystkim stylowy, bezusterkowy, bezpieczny i luksusowy, można sobie mocniejszy silniczek dobrać i się ścigać jak komuś tego brakuje. Kto Volvo polubi, temu jest już ciężko od niego się oderwać
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobra praca, troszkę za mało koni na te pojemność, 170+ tutaj powinno być:), ale i tak zrywa się szybciej, niż 90% samochodów dookoła.
4,0
Skrzynia biegów
moja była wadliwa, ale to nie jest usterka typowa - biegi wchodziły bardzo ciężko ze zgrzytem, ale to nie odbijało się na pracy skrzyni, w serwisie powiedzieli, że ta akurat tak ma i z czasem(za kilka lat) będzie do wymiany
5,0
Układ jezdny
tu jest super, zawieszenie średnio twarde, w miarę przystosowane do naszych dróg, samochód był w rodzinie 5 lat, był regularnie serwisowany i nigdy nic nie pukało w międzyczasie, na ostrych zakrętach na wysokich prędkościach wrażenie, że układ kierowniczy przejmuję sterowanie, zawieszenie przykleja samochód do jezdni i trzyma kierownicę
Komfort
5,0
Widoczność
jak chcesz mieć bezpieczny samochód to nie narzekaj na szerokie słupki, wystarczy odchylić głowę w lewo/prawo na zakręcie i pieszy się pojawi z-za słupka:) a do tyłu są lusterka i da się przyzwyczaić parkować na wyczucie, brakuje tylko tylnej wycieraczki, ale w sedanach ją nie montują nie tylko w Volvo
5,0
Ergonomia
wszystko doskonałe, pod ręką, wyposażenie bogate, fotele wygodne, regulacja rozmaita, pełen luksus
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
super klima!!! ja mam 19C, pasażer 22C i tak jest niezależnie od pory roku, szyba odparowuje po 10 sekundach, pozostałe nie parują
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu kanapa jest wygodna, można jechać w długie podróże - nie jest to limuzyna ani taksówka, nie jest to również wielkie kombi dla wożenia teściowej, wózka, mebelków i zakładania nogi na nogę na tylnej kanapie, a komu z tyłu ciasno, ten powinien poszukać innego samochodu.
("Gruba" ciasna obudowa uratowała mi kości podczas wypadku, można powiedzieć, że prawie nic mi się nie stało, wypadek nie był lekki i samochód poszedł na złom - wchłonął całe uderzenie)
5,0
Wyciszenie
ok, nic nie trzeszczy,wykończenie kabiny doskonałe, również nic nie szumi pod maską i w zawieszeniu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W ASO jest drogo, tam są chore marże, wiadomo, ale przynajmniej mechanicy się znają i obsługa dobra (z mojego doświadczenia, ale ono nie jest duże ponieważ samochód jest bezusterkowy). Pali średnio w mieście 11.9l benzyny(nie wiem ile w trasie pali, nie sprawdzono), ja nie jeżdżę ekonomicznie, lubię wcisnąć pedał gazu na starcie i przy zmianie pasów. Ale kto kupuje ten samochód jest świadom wydatków - za luksus i zwinną bezpieczną jazdę się płaci!
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobra jakość, luksus i styl kosztuje, a i tak jest o wiele tańszy niż samochody innych marek tej klasy i z takim wyposażeniem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
sprężynka klapy schowka między fotelami i dwie żarówki za rok, jakieś tuleje normalnie się zużyły na 100 tys. - nic specjalnego
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
największa wymiana - sprzęgiełko klimatyzacji na 90 tys:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 20V 140KM 103kW
[l/100km]