Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

Żurek, 16 lat temu
Silnik 2.0 i T 180KM 132kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 63 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S60 I 2.0 i T 180KM 132kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Świetne osiągi przy relatywnie niedużym zużyciu paliwa.
5,0
Całokształt
Świetne, komfortowe auto przy jednocześnie ładnych osiągach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cicha i dynamiczny. 180 KM przy 2 litrach mówi samo za siebie. Płynne i dynamiczne przyspieszenie aż do 180 km/h. Niewiele aut dotrzymuje kroku na światłach. Dzięki turbinie wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika (przy 200 km/h ma 4 tys. obrotów/min). Bez problemów i komfortowo ciągnie do 220 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Automat sprawuje się bez zarzutu, nawet nierozgrzany. Niemal nieodczuwalna zmiana biegów. Małe rozczarowanie zimowym trybem "Winter". Po napędzie na 4 koła i szwedzkiej myśli konstrukcyjnej oczekiwałem troszkę więcej.
5,0
Układ jezdny
Autem płynie się, choć i w zakrętach trzyma się doskonale. Parę razy świetnie działająca kontrola trakcji wybawiła mnie z poważnych opresji.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do tyłu świetna. Do przodu - trochę utrudniona przez dość szerokie przednie słupki, ale jest to "mankament" wszystkich aut, więc nie biorę go pod uwagę.
4,0
Ergonomia
Wszystkie wskaźniki bardzo czytelne, a całe sterowanie obsługiwane po prostu intyicyjnie. Pewnym mankamentem jest rozwiązanie przedniego podłokietnika, a właściwie jego brak. Zaprojektowano go, aby pełnił jednocześnie rolę schowka lub, po rozłożeniu, podstawki pod napoje dla pasażerów na tylnych siedzeniach. W związku z tym jest on na tyle cofnięty, że właściwie, aby oprzeć o niego łokieć, trzeba cofnąć i rękę, oczywiście puszczając kierownicę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto zarówno nagrzewa jak i schładza się bardzo szybko. To pierwsze, tj. nagrzewanie, powiedziałbym, że nawet za szybko. Ponieważ przy niskiej temperaturze, dość intensywnie przegrzewa wnętrze, a potem ze środkowych nawiewów daje się odczuć nieprzyjemny chłód i trzeba je trochę "przykręcić". Ma to oczywiście swoją zaletę zimą, gdy przemarznięci wchodząc do auta chcielibyśmy jak najszybciej ogrzać się. Jednak, późniejsze doznania nie są już tak przyjemne. Automatyczna klima świetnie radzi sobie z parowaniem szyb, które po prostu nie ma. Zimą nieoceniony jest też nawiew przedniej szyby, który szybko i skutecznie ją rozmraża.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich fotelach, nota bene świetnie wyprofilowanych i nie za twardych, ani nie za miękkich, komfort jazdy jest doskonały. Dodatkowo 3-płaszczyznowa ich regulacja oraz regulacja głębokości i obszaru lędźwiowego sprawiają, że nawet po wielu godzinach jazdy nie odczuwa się zmęczenia. Niestety na tylnych siedzeniach długonoga blondynka będzie wbijać swoje kolanka w przedni fotel.
5,0
Wyciszenie
Po prostu rewelacyjne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ok. 10 litrów beznyny/100 km to dobry wynik za dostarczaną moc 180 KM.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety za wysoką jakość, komfort i radość z prowadzenia tego autka trzeba trochę zapłacić. Jednak moim zdaniem jest wart swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po paru pierwszych tysiącach kilometrów przednie, górne oświetlenie przestało włączać się za każdym razem. W serwisie okazało się, że jedna z kostek nie była do końca wpięta. Po usunięciu usterki, co trwało parę minut, historia już się nie powtórzyła.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i T 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S60 I 2.0 i T 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
8,6
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S60 I