Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 II

Jacek - Kraków, 3 lata temu
Silnik 2.0 D 136KM 100kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 251 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
3,07
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny i oszczędny
Zawieszenie : Komfortowe jak na polskie drogi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Porażkowa elektronika stacyjki i bagażnika.
Inne : EGR - telepie samochodem przy niskim obciążeniu auta
3,0
Całokształt
Nie kupiłbym już tego auta ze względu na elektronikę, która w kółko się psuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik żwawy bez zarzutu. Małe spalanie a duża dynamika.
5,0
Skrzynia biegów
Brak problemów ze skrzynią biegów. Biegi wchodzą płynnie, wliczając w to wciskany wsteczny.
4,0
Układ jezdny
Przy wjazdach na autostradę na łukach auto jakby traciło przyczepność, pomimo niewielkiej prędkości
3,0
Karoseria
Listwy na bokach drzwi, które mają chronić auto przed obiciami, zatrzymują wodę i powodują bąble i korozję.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność do tyłu bardzo słaba. Pułka za tylnymi siedzeniami jest fabrycznie wybrzuszona. Zagłówki giganty i bardzo szerokie belki skutecznie utrudniają widoczność. Podobnie zasłona przeciwsłoneczna z przodu, która zasłania lusterko wsteczne.
2,0
Ergonomia
Jest kilka minusów - zasłona przeciwsłoneczna zasłaniająca lusterko wsteczne, brak miejsca na kubek z przodu, radio umieszczone wyżej niż klimatyzacja, pomimo możliwości obsługi go z kierownicy, brak możliwości demontażu przednich zagłówków
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cały układ chłodzenia / grzania jest w tym aucie porażką. Włączenie ogrzewania choćby na 15 stopni powoduje że auto zaczyna inaczej pracować, radio migać. Coś ewidentnie pokićkane z elektorniką wentylacji. Dwa razy w ogóle mi się przyblokowała, tak że na najniższym nastawieniu temperatury i włączonej klimatyzacji, wentylacja dmuchała gorącym powietrzem, co nie było przyjemne przy ponad 25 stopniach na zewnątrz. Pomogło uderzenie w kokpit jak w stary telewizor.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mogłoby być trochę więcej miejsca na nogi, ale tragedii też nie ma.
5,0
Wyciszenie
Auto ciche, dopóki rura wydechowa nie przegnije. Jak na diesla, bardzo dobrze wyciszone - nie ma elementów skrzypiących czy trzeszczących.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie to że auto przejawia wiele elektronicznych błędów trudnych do zdiagnozowania, to nie byłoby tak źle. Ponieważ jednak sypie różnymi błędami, to mechanik musiałby co chwilę wypruwać bebechy elektroniczne i je wymieniać, a to nie są tanie rzeczy. Silnik, zawieszenie nie sprawiają kłopotów.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jak za cenę auta, to jakość powinna być wyższa. Ale tak to jest jak "szwedzkie" auto jest na płycie forda, z silnikiem PSA i robione jest w Belgii.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo tego i w kółko się powtarza. Zaczęło się od EGR-u, który zgubił klapkę przy spokojnej jeździe i unieruchomił auto. Później kilkukrotnie problem z bagażnikiem, który się nie otwierał, następnie stacyjka, która traktuje właściciela jak złodzieja i uniemożliwia uruchomienie auta, do tego alternator, przepływomierz.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zależy co kto traktuje jako poważną usterkę. Może jednorazowych wydatków w stylu 2000 zł nie ma, ale jeśli pierdoły powtarzają się co chwilę i auto co raz odwiedza nowych mechaników, to ja traktuję to jako poważną usterkę - mowa o elektronice, która uniemożliwia uruchomienie auta / nieotwieralnej klapie bagażnika.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 II