Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 II

MArcinos, 5 lat temu
Silnik 2.0 D 136KM 100kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Fenomenalny układ jezdny z Focusa. Aż przyjemnie się jeździ tym autem po zakrętach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : DPF - po co to komu?
4,0
Całokształt
Idealny samochód dla dwóch osób. Niesamowite właściwości jezdne, oszczędny silnik i ponadprzeciętny komfort jazdy. Gdyby nie kilka usterek to byłaby ocena maksymalna. Zrobiłem nim już ponad 70 000 km i nie mam zamiaru go zmieniać.
Wrażenia
5,0
Silnik
2dwu litwory diesel z grupy PSA, który był również stosowany w Fordzie nie sprawia większych problemów. Przy oszczędnej jeździe potrafi spalić mało paliwa a jak potrzeba dynamiki to potrafi miło zaskoczyć. Silnik pomimo swojego przebiegu nie bierze oleju, nie ma żadnych wycieków itp.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna 6-ści biegowa. Elastycznie zestopniowana. Maksymalny moment obrotowy dostępny już od niecałych 2 000 obr/min. Dość precyzyjna, z krótkim skokiem przełożeń.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny zapożyczony w całości z Forda Focusa II gen. - no cóż tu więcej dodać. Jak dla mnie ideał. Precyzyjny, łatwo wyczuć jak samochód się zachowuje na drodze. Może wspomaganie dość ciężko pracuje ale to mi akurat odpowiada.
5,0
Karoseria
Samochód sprawia wrażenie solidnego i taki jest. Było kilka problemów z uszczelkami przy drzwiach, ale z tym łatwo sobie poradzić wymieniając je (kwestia eksploatacyjna). Nadwozie jest zwarte przez co samochód daje wrażenie sztywnego.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na sedna bardzo przyzwoicie. Do przodu i boki bez problemów. Lusterka boczne duże. Lusterko wsteczne daje obraz przez całą tylną szybę. Łatwo wyczuć gabaryty auta co daje łatwość w manewrowaniu.
5,0
Ergonomia
Umiejscowienie przycisków, przełączników i pokręteł na swoim miejscu. Duża możliwość skonfigurowania ustawienia fotela kierowcy. Na początku nie miłe wrażenie robiła duża kierownica, ale po trzech latach już na to praktycznie nie zwracam uwagi. No i ten schowek za konsolą środkową. Raz tam położyłem telefon i potem szukałem go dwa dni - po co to komu to nie wiem. Poza tym duża ilość pojemnych schowków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie (jak na diesla) fenomenalne. Bardzo szybko czuć ciepło w zimne dni. Klimatyzacja dwustrefowa bardzo wydajna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu trochę słabo. Mam prawie 190 cm wzrostu i nieraz przeszkadza mi umiejscowienie hamulca ręcznego. Pasażer z boku nie ma powodów do narzekania, natomiast pasażerowie z tyłu - lepiej niech nie próbują wsiadać. Za kierowcą praktycznie nie ma już miejsca na nogi, z pasażerem z przody jakoś sobie radzą.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla w środku jest cicho. Silnik dużo cichszy niż na zewnątrz. Szum wiatru przy dużych prędkościach też praktycznie nie do odczucia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na samochód, który aspirował do klasy premium to tanio jak "barszcz". Większość części mechanicznych pasuje od , Forda, Peugeota, Citroena itp. Duży wybór i niskie ceny. Niskie spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Widziałem cenę mojego auta jak był nowy - nie wydałbym więcej niż 100 000 zł za to auto. Zaskakująco niskie ceny aut używanych - nie wiem czemu. Ten samochód jest niedoceniony. Nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy. Czasem coś tam się zepsuje ale wszelkie usterki łatwo naprawić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pękające uszczelki drzwi, przetarte przewody na zawiasach tylnej klapy, wpadające pokrętło od włącznika świateł.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupiłem samochód który trochę stał i po zakupie miałem wysyp dziwnych awarii. 1. Alternator podczas jazdy spalił się - regeneracja 400 zł. 2. Czujnik DPF padł - używany sprawny 150 zł. 3. Problem z nawiewem. Przy włączonej klimatyzacji szyby potrafiły gwałtownie zaparować - pomogło podłączeni komputera i restart komputera komfortu - za flaszkę. I tak przez ostatnie 70 000 km nic. Ostatnio tylko zapchał się DPF, ale pomogło czyszczenie - 600 zł.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 II