Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 II

Spedegonzales 85, 6 lat temu
Silnik 2.0 D 136KM 100kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 123 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Idealny do tego auta.
Zawieszenie : Bardziej komfortowe niż w bliźniaczym Focusie, ale bardziej komfortowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Diagnostyka komputerowa w Volvo wymaga odpowiedniego sprzętu. Jak nie mamy serwisu specjalizującego się w samochodach Volvo zostaje nam ASO.
Inne : Pomimo, że to auto swojego czasu było hitem sprzedaży w Volvo w Polsce to ciężko znaleźć na rynku wtórnym auto godne uwagi (krajowe, z rozsądnym i udokumentowanym przebiegiem i w dobrym stanie technicznym).
5,0
Całokształt
Linia nadwozia, która jest klasyczna bardzo mi odpowiada. Oszczędny i dynamiczny silnik. Wnętrze wykonane z przyzwoitych materiałów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo oszczędny. Moc i moment obrotowy na wystarczającym poziomie do podróżowania w trasie i mieście. Tania eksploatacja dzięki duże ilości zamienników z grupy PSA i Forda. Po przejechaniu 50 000 km bez uwag i awarii. Serwisowanie według wytycznych producenta i nie oszczędzanie na częściach odwdzięcza się bezproblemową eksploatacją auta.
4,0
Skrzynia biegów
Manualna 6-scio biegowa. Dwa pierwsze biegi bardzo krótkie, ale taki urok diesla. Na 6-stym biegu można spokojnie jechać w przedziale od 80 km/h do 210 km/h. Gdybym miał coś zmienić to sama gałka drążka zmiany biegów by trochę lepiej leżała w dłoni.
4,0
Układ jezdny
Volvo S40 jako bliźniaczy model z Fordem Focusem z jednej strony daje genialne parametry prowadzenia i stabilność jazdy w zakrętach, z drugiej strony w porównaniu z Focusem moim zdaniem jest bardziej komfortowy. Jedna moja uwaga to kierownica - jest duża co z jednej strony ma swój urok, ale przy dynamicznej jeździe w zakrętach trochę mi przeszkadza.
5,0
Karoseria
Moim zdaniem jeden z ładniejszych sedanów w tym segmencie z tamtych lat. Po 8 latach brak jakichkolwiek oznak korozji. Dobrze spasowane elementy dają wrażenie auta solidnego. Lakier pomimo wieku wygląda jak nowy.
Komfort
5,0
Widoczność
Z mojego punktu widzenia jako kierowcy jest prawidłowo. Do przodu w zakresie 180 stopni nie trzeba więcej. Lusterka boczne duże o szerokim koncie odbicia otoczenia. Lusterko wsteczne i obraz w tylnej szybie jak to w sedanie, albo to się toleruje albo nienawidzi. Mi nie przeszkadza widać wystarczająco dużo.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki na swoim miejscu i w zasięgu kierowcy. Pozycja za kierownicą przy wzroście prawie 190 cm optymalna. Ilość schowków wystarczająca. Zastanawiający jest tyko schowek za panelem środkowym - przez dwa lata ani razu z niego nie skorzystałem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa ponad to co potrzeba. Jednostrefowa byłaby wystarczająca przy tej wielkości auta. Ogrzewanie bardzo wydajne i pomimo, że diesel słynie z długiego okresu nagrzewania się to Volvo w tym modelu musiało zastosować jakąś dodatkową nagrzewnicę bo już po paru minutach jazdy w mroźnych zimowych warunkach z nawiewów potrafi lecieć gorące powietrze. Minus to tryb auto który (niezależnie od ustawień klimatyzacji) dmucha bardzo silnym strumieniem powietrza aż do uzyskania optymalnej temperatury, przez co jest przez ten czas głośno w aucie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają wystarczającą ilość miejsca. Pasażerowie z tyłu mają już gorzej lecz bez tragedii. Można spokojnie podróżować w trzy osoby dorosłe nawet w długich trasach. Bardzo wygodne fotele przednie z szerokim zakresem ustawienia. Na początku mogą wydawać się nieco za twarde, lecz po długiej trasie można spokojnie wysiąść z auta bez odczucia zmęczenia.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla to wystarczające. Silnika prawie nie słychać podczas jazdy. Nie zależnie od prędkości z jaką się podróżuje nie słychać żadnych szumów i gwizdów związanych z opływem powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik oszczędny i nie wymagający dodatkowych inwestycji. Bardzo duży wybór części. Serwisowanie co 20 000 km lub 1 rok nie nadwyręża budżetu domowego. Mechanik który ma dostęp do komputera serwisowego Volvo może zdziałać cuda w tym aucie bez nadwyrężania budżetu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu mam dylemat. Jeżeli miałbym kupić ten samochód jako nowy i wydać na niego ponad 100 000 zł to bym się musiał długo zastanawiać. Co do aut używanych to już sytuacja wygląda lepiej. Co prawda za dobrze utrzymany egzemplarz trzeba trochę więcej zapłacić niż za auta podobnej klasy, ale uważam, że warto. Jakość wykonania broni się tu w 100%.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet przy najdrobniejszej usterce związanej z silnikiem auto przechodzi w tryb awaryjny. Na szczęście dostępność części i diagnostyka jest banalna. Do tej pory (przez 2 lata i 50 000 km) padł mi tylko czujnik ciśnienia DPF. Od wykrycia usterki do jej usunięcia minęły 4 godziny i koszt 150 zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po zakupie auta padł alternator, którego awaria uszkodziła moduł komfortu (auto nie reagowało na próby odpalenia go). Nie wiem co mogło być powodem uszkodzenia alternatora, i czemu padł moduł komfortu ale po regeneracji alternatora i zaprogramowaniu od nowa modułu komfortu problem nie powrócił. Naprawa trwała około tygodnia i koszt około 500 zł.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S40 II