Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 II

TK, 11 lat temu
Silnik 2.0 D 136KM 100kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 164 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zaskoczył mnie silnik, bardzo dynamiczny, do dziś lubię wdepnąć na czwórce:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Małe spięcia powodujące problemy z odpalaniem w zimie.
5,0
Całokształt
Samochód na każdą okazje. Co tu dużo mówić, auto wyróżniające się zarówno stylistyką jak i ekonomiką oraz niezawodnością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik doskonały, nic nie cieknie, nie przegrzewa się, auto mam od nowości od 2006 roku i absolutnie żadnych napraw. Nigdy nic się nie działo z silnikiem. Dynamiczny, oszczędny, po prostu cud.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo płynna, nic się nie zacina, nie zgrzyta, wsteczny wchodzi płynnie, sprzęgło się nie pali w korkach, ani przy dynamicznym starcie.
5,0
Układ jezdny
Któryś z opiniujących stwierdził, że nie jest to auto stworzone do szybkiej jazdy na zakrętach - bzdura! Auto trzyma się drogi kapitalnie, ma świetne rozłożenie masy, podwozie jest przecież od Forda Focusa, który ma kapitalne własności jezdne. S40 jest dużo szybszy w zakrętach niż moje poprzednie BMW.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bez zarzutu, widać wszsytko zarówno przez szyby jak i w lusterkach uwzględniających martwy punkt.
5,0
Ergonomia
Samochodem dużo jeżdżę w pracy, ale również spisuje się na wakacyjne wypady, jest wygodny i ma duży bagażnik, na pół składana kanapa z tyłu pozwala na 3-4 osobowy wypad na ryby z pełnym wędkarskim ekwipunkiem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i wentylacja jest w porządku, poza tym, że zapycha się nie raz dmuchawa od np igieł.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest bardzo dużo, wygodnie, podłokietniki, fotele ustawia się w kilku opcjach: przód, tył, góra/dół i nachylenie.
4,0
Wyciszenie
W zależności od opon, ale generalnie jest cichy, ma za to świetne audio - 4 solidne głośniki nadające się do muzyki od techno, przez rocka do klasyki. Więc nawet na zimówkach przy dużych prędkościach audio spełnia swoje zadanie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia jazdy jest kapitalna, żaden samochód w tej klasie się z Volvo nie może równać. Owszem, części drogie jak w każdym aucie tego typu, ale powiedzmy szczerze: to auto jest dla zadbanych, dla tych, którzy nie katują samochodu na każdych światłach. Mój ma przebieg 164 tys i jedyna naprawa, którą zrobiłem była wymiana łożyska w przednim, prawym kole, bo wjechałem w dziurę, ale i tak jeździłem na uszkodzonym 20 tys i nic się nie działo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy egzemplarz kupiłem za 92 tys zł w 2006 roku, dziś taki zadbany egzemplarz możemy dostać za niecałe 30tys zł - auto warte swojej ceny, polecam każdemu, kto chce mieć auto do codziennej jazdy a nie dla szpanu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa bez zarzutu, zdarzały się znajomym problemy z elektryką, lecz u mnie działa wszystko bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek nie było, nawet przy mrozach -30 ani przy upałach 40 stopniowych.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S40 II