Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 II

Łukasz, 12 lat temu
Silnik 2.0 D 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
3,67
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ciężko wybrać największe pozytywne zaskoczenie, bo auto jest dopracowane pod każdym względem. Skorzystam jednak z tego miejsca by podzielić się co mnie bardzo negatywnie zaskoczyło. Otóż model 2005 nawet w najlepszej wersji audio nie odtwarza mp3, ani nie ma wejścia aux. Nagrywanie płyt audio cd jest uciążliwe, a rozbudowa systemu audio jest praktycznie niemożliwa. Pytając przy okazji w ASO ile kosztowała by wymiana radia na wersję 2006+ która radzi sobie z mp3 powiedziano mi, że wymieniony musiałby być cały zestaw audio (wraz z głośnikami!) i cena to 2500zł w górę
4,0
Całokształt
Łącząc czarne S40 ze skórą otrzymujemy wyjątkowo atrakcyjnie wyglądające auto, za którym czasem przypadkowy przechodzień może się obejrzeć, a posiadany przez mój egzemplarz silnik 136KM sprawia, że auto nie męczy się ruszając ze świateł i jazda sprawia kierowcy przyjemność. Bezpieczeństwo w Volvo nie wymaga komentarza. Poza drobnymi mankamentami auto jest jak najbardziej godne polecenia
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy jak najbardziej na plus, w środku cicho. Silnik 136KM dość dynamiczny, ale raczej nie do ścigania na swiatłach. Przeglądając raporty spalania dla tego silnika spodziewałem się, że będzie bardziej ekonomiczny, jednak nie ma powodów do narzekań.
3,0
Skrzynia biegów
Posiadam wersje 6 biegową. Całkiem fajna sprawa na trasie, jednak w mieście trzeba się sporo namachać, ze względu na krótkie pierwsze biegi. Biegi zmieniam delikatnie i z początku miałem problemy z wejściem dwójki, odbijało ją na luz, poza tym, żadnych zastrzeżeń. Wbrew temu co czytałem przed zakupem nie zdarzyło mi się nigdy wrzucić jedynki zamiast wstecznego i na odwrót, pomimo, że są obok siebie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe zawieszenie, jazda to dla mnie przyjemność przyjemność
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj daję tylko 3, jako, że s40 pod względem widoczności wypada dość kiepsko w porównaniu do pozostałych aut którymi jeździłem, ale zaznaczam, że miałem ich tylko 4. W tylnej szybie niewiele widać, jednak raczej nie mam problemów z wyczuciem auta parkując nawet pomimo braku czujników. Wiele osób mówi, że przednie słupki są za duże i czasem chowa się w nich całe auto, ja tego jednak nigdy nie odczułem, ale zwykle cały czas dość uważnie obserwuję drogę - nie tylko przy wykonywaniu manewru
2,0
Ergonomia
Na dobre słowo zasługuje rozmieszczenie przycisków na konsoli - wszystko jest pod ręką i bardzo intuicyjne, jednak sama konsola wizualnie nie zabija. Kwestia gustu. Rozmiary schowków zdecydowanie na minus, nie ma możliwości wsadzenia okularów do schowka w drzwiach, czy książki do schowka przed siedzeniem pasażera - tu się chyba najbardziej zawiodłem. Ze schowka za konsolą nie korzystam; dostęp tam chyba tylko na leżąco - z nogami za drzwiami, albo demontując tapicerkę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic do zarzucenia. Nie ma mowy o zaparowanej szybie. Wsiadając w lecie do nagrzanego auta po pół minuty jest już przyjemnie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dam 3, bo jestem niskiego wzrostu i dla mnie na miejscu kierowcy auto jest bardzo wygodne, jednak osoby wyższe ode mnie prawdopodobnie się w tym aucie męczą. Auto może nie jest wielką limuzyną, ale jak na swoje gabaryty powinno być w nim więcej miejsca. Dzięki temu jednak zyskujemy większe bezpieczeństwo - coś za coś.
4,0
Wyciszenie
Jak dla mnie w środku jest bardzo cicho, nawet przy większych prędkościach można na autostradzie wrzucić tempomat i swobodnie rozmawiać przez telefon czy z pasażerem na tylnym siedzeniu. Lekki minus za to, że tapicerka czasem wpada w mały rezonans. Nie wiem czy to wina fabryczna, czy poprzedni właściciel coś kombinował, ale jednak jest to dla mnie denerwujące.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądając raporty spalania spodziewałem się, że będzie trochę mniej palił. Z tego co wiem komputer w tych modelach często przekłamuje średnie spalanie - zawsze w dół. U mnie zwykle na komputerze jest zaniżone ok. 1L/100km. Np. wyświetla 7,5, ale licząc ręcznie na kartce auto spaliło średnio 8,5/100. Jeżdżę większość czasu po dużym mieście - Krakowie, często w korkach, więc wynik jak najbardziej do zaakceptowania
4,0
Stosunek jakość/cena
Sam fakt, że ktoś kupuje dane auto musi chyba znaczyć, że stosunek jakości do ceny jest w jego oczach na wysokim poziomie. Ceny przeglądów i części tańsze niż w audi. Silnik może nie jest aż tak bezawaryjny jak słynny 1.9TDI, ale na pewno jest świetną alternatywą dla silnika 2.0TDI który zbiera wiele niepochlebnych opinii. Podsumowując - dobra jakość za przyzwoite pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam niecały rok - za krótko, żeby oceniać niezawodność, z drobiazgów do tej pory wymieniałem tylko siłowniki zamka centralnego w drzwiach tylnych.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S40 II