Nie warte swoich pieniędzy, zdecydowanie bardziej opłaca się kupić Focusa (tą samą płytę podłogową ma to Volvo) lub Civica albo Corollę.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niestety, kupując diesla trzeba się liczyć z niska kultura pracy. Po przesiadce z benzynowego silnika, jest to niestety zmiana nie do zaakceptowania.
Elastyczność dość dobra, w okolicach 2000 obr/min dostaje kopa, jest w stanie wyciągnąć się od około 1500 obrotów. Generalnie, dość mały zakres użytecznych obrotów, więcej niż 4000 obr nim nie pokręcisz.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje dość dobrze, ale do np. Hondy przepaść na niekorzyść. Zestopniowanie 6 biegu nie na polskie drogi, wyłącznie na autostrady.
4,0
Układ jezdny
Stosunkowo twarde zawieszenie, koleiny są w stanie pokierować za ciebie samochodem, zakręty bierze ładnie. Generalnie oczekiwałem czegoś więcej, szczególnie odgłosy pracy zawieszenia sa nie do zaakceptowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Mała powierzchnia szyb, okienak za małe, do tyłu widoczność słaba.
4,0
Ergonomia
W porządku, choć klawisze niektórych funkcji mogłyby być większe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo szybko chłodzi wnętrze, ogrzewanie też jest dobre. Komfort w tej materii jest duży.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód z zewnątrz spory, w środku bardzo ciasny! Z tyłu ciasno, z przodu ciasno, grubaśne drzwi, grube słupki, czujesz się jak w jakimś transporterze opancerzonym. Być może przekłada sie to bezpieczeństwo, ale odczucie przestrzeni jest słabe. Otwór załadunkowy bagażnika mały, mimo że bagażnik umiarkowany.
3,0
Wyciszenie
Chyba przez diesla, we wnętrzu cały czas lekko buczy, Na dłuższej trasie mnie to męczy. Choć trzeba zwrócić honor producentowi, głośność nawet w okolicach 150 km/h jest do zaakceptowania, tylko ten jednostajny, niski buczący pomruk jest nie do zniesienia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ha, tutaj jestem najbardziej niezadowolony. Obietnice producenta o spalaniu wsadzić można sobie w d. Realnie na trasie spalam 7 litrów, w mieście 9 litrów i kropka. To mój ostatni diesel.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za drogi, nie oferuje nic poza innością.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety, psują się jakieś pierdoły typu wyłącznik krańcowy w szybach elektrycznych, centralny zamek itp.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna laweta to jedna laweta za dużo. Usuwanie DPF koszt około 2000 zł z nowym programem silnika, kpina. Za nowego DPF krzyknęli tyle, że ich wyśmiałem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW
[l/100km]