Harmonijnie zestrojony samochód dla normalnego użytkowania . Rozsądny rozmiar. Podobieństwo do większych modeli Volvo dodaje trochę powagi. Solidne wykonanie. Ale napis Volvo na tylnej klapie w nowej wersji jest zdecydowanie za duży. Mniej jest czasami więcej.Lepszy image niż niemieckiej konkurencji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo sympatyczny. Pracuje cicho jak benzynowy . Przy dynamicznej jeździe rozwija moc bez turbodziury. Ciągnie od dołu bardzo równo . Można powiedzieć , że im starszy tym lepszy. Żadnych problemów z filtrem cząstek stałych.Turbina trochę świszcze , ale tylko gdy jest zimna. Na 20 000 km trzeba dolać 2 litry oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów wymieniona na gwarancji ( dzięki dobremu servisowi :). Dlatego ocena dobra , za precyzyjną i lekką zmianę biegów.Wsteczny bieg w złym miejscu , można się pomylić i włożyć jedynkę. Sprzęgło trochę za toporne.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy , jeżeli ciśnienie w oponach jest z dolnego dopuszczalnego zakresu. Dla ciśnienia ECO robi się twardawe. Przy przyspieszaniu pod górę myszkuje. Kolein nie lubi. Nierówności wybiera miękko , ale potrafi głośno stuknąć w dziurze przy minimalnej predkości. Przy lekko wilgotnej jezdni, podzas \"dawania w rurę\" natychmiast włącza się układ preciwpoślizgowy , niestety dośc brutalnie.Lepiej nie przesadzać.
Komfort
3,0
Widoczność
Jako tako. Uwaga na przednie słupki. Są tak szerokie , że może się za nimi schować nadjeżdżający samochód .Świetne lusterka. Zakrzywiają przestrzeń tak , że fantastycznie ułatwiają cofanie.Czujniki cofania można sobie podarować. Warto kupić lusterko samościemniające się.Szkoda , że nie jest w standarcie.
5,0
Ergonomia
Z jednym , no może dwoma małymi \"ale\". Dźwignia biegów trochę za bardzo z przodu i wnętrze jest nieco ciasne. Siedzenia bardzo dobre , na długich trasach też. Nieregulowane zagłówki są świetnie dobrane i chyba jedne z najbezpieczniejszych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cicha, wydajna, bezprzeciągowa klimatyzacja. Pasażerowie z tyłu maja pełny komfort. Szybko chłodzi i szybko nagrzewa. Dwie strefy to wcale nie pic.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przytulnie. Drągale też się zmieszczą , no może bardziej z przodu niż z tyłu. Pięć osób w kabinie to już jest presada.
4,0
Wyciszenie
Doskonałe wyciszenie to ma S-klasowy Mercedes. Jest OK. Ale powyżej 150 to już jest trochę głośno. Ale w Audi A6 było podobnie. Odgłos od kół podatny na zmiany jakości , wilgotności i temperaturę nawierzchni. Potrafi być urzekająco cichy i wkurzająco zawodzący .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie 7,2 l/100 . W mieście i poza , bez różnicy.
Serwis tani nie jest. Szybki też nie. A samochodów zastępczych nie mają. Jak na o mało co markę klasy \"premium\" to lekki obciach. Drogi olej silnikowy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Po tym jak ceny spadły , zrobiło się bardziej przyjaźnie dla kieszeni. Moim zdaniem wart jest tych pieniędzy , za stonowany styl i elegancję. Pokrewieństwo z Fordem to tylko zaleta. Części zamienne moga byc dzięki temu tańsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak był nowy , to trochę postukiwał \"czymś\".Teraz mu przeszło. . Klimatyzacja była napełniana po 2 latach.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów wymieniona na gwarancji , ale to chyba wypadek przy pracy. Na gwarancji wymienione zegary. Wyświetlacz robił \"matrixa\"
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW
[l/100km]