Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 II

1 mio km, 15 lat temu
Silnik 2.0 D 136KM 100kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 182 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo elastyczny, mocny i ekonomiczny.Dodatkowo stosunkowo cichy.Rowniez zawieszenie jest super.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : klimatyzacja
4,0
Całokształt
Auto dla estety.Piekna linia, swietne wykonczenie,prestiz.Niebanalne, prestizowe, wzbudza zainteresowanie przechodniow i sasiadow.Jezdzi bardzo dobrze, jest ekonomiczne i sprawia wrazenie godnego zaufania.Bardzo bezpieczne, strefy zgniotu, poduszki i kurtyny powietrzne, sztywnosc nadwozia.Godne polecenia dla osob ktore nie chca Laguny, Mondeo czy Passata.Olbrzymie wrazenie robi jakosc wykonania, spasowanie uszczelek, wyciszenie komory silnika itp..Sa lepsze auta w tej klasie , ale trudno o nieszablonowe w tej cenie...
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny i mocny silnik.Przy 5 biegowej skrzyni biegow niewielu z mocniejszymi jednostkami nadaza.Zimny halasuje, potem bardzo przyjemnie brzeczy.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu.Biegi wchodza precyzyjnie, krotko, prawie sportowo.Bardzo krotka jedynka.
4,0
Układ jezdny
Komfortowe resorowanie.Mozna bardzo szybko jezdzic z duzym poczuciem bezpieczenstwa.Wybija na koleinach, ale daje sie to latwo kontrolowac.W standardzie ABS,ESP,EBD.Z rzadka ale sie przydaje.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok.Na boki przeszkadzaja slupki.Do tylu-trzeba umiec dzialac z lusterkami bocznymi.Trudne do wyczucia przod i tyl , ale przy zachowaniu ostroznosci jest OK.Manewrowanie na parkingach podziemnych dla wprawnego kierowcy bez zarzutu, auto jest krotke 4,5 m ledwie...
4,0
Ergonomia
Bez wiekszych zastrzezen.Jednakowoz plytkie i waskie schowki w drzwiach,fatalny zamykany schowek przed pasazerem-bardzo gleboki, ale z malym otworem.Pozycja za kierownica bardzo dobra, wygodne fotele na dluzsza trase.Mozna bez wysilku i bolu kregoslupa zrobic 5000 km w 5 dni.Przelaczniki intuicyjne.Super pzremyslana konsola O(sterowanie klima i CD)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kilma dziala dosyc ostro.Mozna sie przeziebic przy zlym ustawieniu kratek wylotowych.Ogrzewanie w zimie-akceptowalne, ale bez szalenstw.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mysle ze wysokim pasazerom moze byc ciezko.Przy moim 170cm nie mam zastrzezen, podobnie dzieci i zona.Auto raczej dla czworki niz piatki.Rozstaw osi ledwie 2640 mm.
4,0
Wyciszenie
Auto jak na diesla jest ciche.Brak odglosow zawieszenia.Po 180 tys. nic nie trzeszcy i nie brzeczy.Na niemieckiej autostradzie przy 220km/h mozna sluchac ulubionej plytki bez nadstawiania ucha...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia-gorzej od grupy VW i PSA ale 7 l na 100 km w 140 konnym aucie jest do przyjecia.Serwis autoryzowany drogi.Poza nim przegaldy olejowe do 500zl.Pasuja filtry od Citroena, forda itp.Rozrzad do wymiany po 240 tys.Padaja po 150 tys lozyska kol przednich.Po 180 tys mam oryginalne tarcze hamulcowe, klocki wymienilem 2 razy.Auto w mojej ocenie b.ekonomiczne w eksploatacji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie ceny spadly troche , wiec mozna wynegcjowac niezla cene za nieprzecietne auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy 180 tys przebiegu wymienilem kilka razy zarowki mijania. Poza tym jeden lacznik stabilizatora i 1 raz klocki hamulcowe.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 10 tys km zepsula sie calkowicie klimatyzacja automatyczna.Serwis wymienil wszystkie silniki klimatyzacji w ramach gwrancji i od tej pory jest OK.o za tym nie dzieje sie absolutnie nic.Tylko przeglady olejowe co 20 tys.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 II