Zawieszenie
: Bardzo fajnie zestrojona zawieszenie
5,0
Całokształt
Bardzo przyjemne auto
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo przyjemny silniczek, w porównaniu z moim służbowym fokutkiem prawie kompletny brak turbodziury, swietna elastyczność i bardzo dobrze sie zbiera. Jeśli ktoś lubi wyścigi spod świateł to jedynka i dwójka są krotkie i mułowate natomiast biegi 3 i 4 dają niezłe odejście
4,0
Skrzynia biegów
Zmniana biegów precyzyjna, skrzynia chodzi dość lekko, chociaż Audi A6 to nie nie jest, biegi sa krótkie (bo jest ich 6), ale z względu na dużą elastyczność wcale tak często nie trzeba nimi wachlować. Minusem dla mnie jest sposób wrzucania biegu wstecznego - na wcisk, do siebie i do przodu - w sytuacja nerwowych precyzja nie jest za duża i trzeba się z tym szarpać - rozwiązania z Forda, Toyoty, czy Opla są moim zdaniem wygodniejsze.
5,0
Układ jezdny
Auto świetnie trzyma się drogi, pomimo że teoretycznie to jest Focus, to jednak zawieszenie jest inaczej zestrojone, po pierwsze cichsze, ciut bardziej komfortowe, i mniej buja sie w zakretach, a co najważniejsze tyłek nie ma tendencji do uciekania w bok na nierównościach
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, chyba że ktoś lubi wysoko siedzieć, wtedy pod światłami bedzie miał kłopot, do tyłu jak na sedana to bardzo dobrze, przeszkadzają bardzo szerokie slupki z przodu
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, wslaźniki czytelne i jasne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa cicho, szyby nie parują.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu nieźle, ja mam 182 i przy ustawieniu fotela kierowcy podemnie moge w miarę swobodnie usiąść za sobą
5,0
Wyciszenie
Pomimo, że to dizel to silnika prawie nie slychać do 140 km/h w srodku jest po prostu cicho
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
cena przeglądu wg mnie katastrofa 1100 PLN (focus dla porownania 550PLN) - ceny z Łodzi,
po mieście 7,5-8,0 zimą na krótkich odcinkach w korkach,
trasa Łódź - W-wa 5,5 l/100 km przy predkości przelototowej 85 km/godz (czyli mówiąc po ludzku przy obecnym zatłoczeniu dróg, oznacza to raczej dynamiczna jazdę z wyprzedzaniem)
Ogolnie pali mniej niż Focus 1,8 TDCI ze 115 KM
4,0
Stosunek jakość/cena
Volvo tanie nie jest, ale jak się do niego wsiądzie odpali i przejedzie to natychmiast mozna poczuć czemu jest droższe niz Focus, Golf, Skoda itp. To po prostu klasa premium
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW
[l/100km]