Volvo S40, nie ma chyba osoby, która by powiedziała "nie, nie lubię Volvo". Zdecydowałem się na za mały silnik. Jazda 1.6 D trochę męczy. Spodziewałem się po całym samochodzie aspiracji do klasy premium, może przesadziłem. Zwykłe auto, z przeciętną awaryjnością i niesamowicie niskim spalaniem przy oszczędnej jeździe. Najgorsze jest to, że ja temu autu nie ufam, mam wrażenie, że zawsze coś się może z nim stać mimo, że staram się o nie dbać. Porównuje go do poprzedniego Civica UFO 1.8 obok, którego pod względem awaryjności Volvo nawet nie stało.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.6 D ma dość dużą turbodziurę, moment troszkę go ratuje, ale nie jest to demon, szybko nie będzie. Zdecydowanie na plus spalanie, Przy oszczędnej jeździe baardzo mało pali. Kultura pracy taka sobie, klekocze, jak diesel. Tu i ówdzie co jakiś czas olej się pojawi, czy gdzieś się zapoci.
3,0
Skrzynia biegów
5 biegów, przez moje przyzwyczajenie do 6 biegowej skrzyni z wolnoossącej benzyny było ciężko. Przy 20 km/h i wrzuceniu dwójki obroty spadają do 1200 obr/min co powoduje, że samochód muli niemiłosiernie, musiałem go minimalnie przeciągać na pierwszym biegu żeby nie wpadał w turbodziurę. Zdecydowanie na początku trzeba kontrolować żeby nie zmienić biegu zbyt wcześniej, bo wydaje się, że auto waży 3 tony.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny ok, nie jest bardzo bezpośredni, wyważony.
4,0
Karoseria
Nie jest to stare Volvo, gdzie niegdzie rdza się pojawia, ale nie źle, w tej kwestii nie ma co narzekać. Od spodu po zdjęciu osłony silnika widać wykwity ale bez przesady.
Komfort
3,0
Widoczność
Dam 3, nie jest super, do tyłu widoczność ograniczona, lusterka boczne małe. Ciężko mi znaleźć coś co przyczyniłoby się, że w tej kwestii ten samochód się wyróżnia.
3,0
Ergonomia
Klawiatura od telefonu na wodospadzie wymiata, więcej przycisków jest chyba tylko w Astrze J, oddzielny przycisk na nawiew na głowę, oddzielny na tułów, oddzielny na nogi. Szyba przednia, tylna oddzielnie, dodatkowo przyciski małe, zapomnij, że bez patrzenia włączysz sobie np. nawiew na nogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Diesel wolniej się nagrzewa, typowe, jak już się nagrzeje to chłodzi i grzeje jak powinien. Plus za bardzo duży stopień regulacji nawiewu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam 56 cm w bicepsie i 2 m wzrostu, dla mnie jest ok, za mną pasażer nie będzie narzekał aczkolwiek gabarytowo samochód wydaje się być większy. Bagażnik średniej wielkości ze wskazaniem na poniżej średniej.
4,0
Wyciszenie
No i tu jestem trochę w rozterce. Miało być cicho, być może jest ale nie w 1.6d, może w pięciocylindowych dieslach czy benzynach. Samochód na zewnątrz jest dość głośny, w środku co prawda mam wrażenie, że przy 30 km/h jest tak samo głośno jak przy 120. Szczerze mówiąc myślałem, że będzie lepiej dałbym 3,5.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to łatwy samochód do utrzymania, koszty części średnie dzięki temu, że dużo go łączy z Focusem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ta kategoria powinna być dla osób, które kupiły nowe samochody. Ja za swój dużo nie zapłaciłem, ale chyba oczekiwałem nieco więcej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam wrażenie, że ciągle można byłoby coś robić przy tym samochodzie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie było, jedynie alternator odmówił posłuszeństwa, typowy słaby punkt w tym samochodzie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 DRIVe 109KM 80kW
[l/100km]