Jestem posiadaczem auta od pół roku, przez ten czas przejechałem nim ok 10. tys kilometrów przebiegu, a ten stale rośnie. Po kupieniu auta zostało w nim poprawione uszczelnienie silnika, gdyż ten delikatnie pocił się olejem, została uszczelniona pokrywa zaworów, wyczyszczona cała magistrala olejowa itd. Zabieg ten kosztował mnie kilkaset złotych i to w zasadzie jedyne koszta jakie włożyłem w ten samochód. Polecam ten silnik, należy o niego dbać jak o wszystko, a odwdzięczy się bezproblemowym użytkowaniem do pułapu co najmniej 200 tyś kilometrów. Średnie spalanie w moim przypadku to 5,7 L / 100KM. Nie jest to jazda oszczędna, na tzw. dziadka. Jest to jazda normalna. Przy jeździe oszczędnej jesteśmy w stanie zejść do przedziału 4,5 - 4,8 L, zaś przy dawaniu silnikowi ostrego buta spalanie jest w stanie wzrosnąć do ponad 6L. Nie mniej jednak uważam silnik za ekonomiczny, jest bardzo podatny na zwiększenie mocy jakie wykonałem - ok. 140KM oraz 300 nM momentu obrotowego. V-max przeze mnie nie był testowany, aczkolwiek jeżeli o to chodzi to bez problemu rozpędza się do 180 km/h. Poza drobnymi mankamentami typu - trzeszczące fotele, przeciętna jakość audio w podstawowej wersji, trzeszczące mechanizmy szyb elektrycznych, auto jest bardzo solidne. Polecam je i jestem z niego zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 DRIVe 109KM 80kW
[l/100km]