Silnik
: Maly diesel 1,6 a ma az 109 KM i naprawde jest w stanie auto rozpedzic prawie do 200 km/h (z trudem) ale ten silnik spokojnie umozliwie uzywanie tego auta w Polsce (brak autostrad i ograniczenia)
5,0
Całokształt
Jakby mial go kupowac, co mam w planach, to jednak wzialbym kombi v50, ze wzgeldyu na to, ze nie lubie jak na tylnej szybie nie ma wycieraczki. Maly problem ale mnie irytuje.
Nudny w srodku - no ale coz. Dlatego bardziej kreci mnie Renault albo Citroen.
Filtr powietrza/p-pylkowy - zero smrodu starych aut ruszjacych spod swiatel ! :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik - przjechalem autem z wypozyczalnie 2500 km w 3 dni, na trasie Holandia - Niemcy - Polska - Holandia.
Dobrze sie zbiera, nawet z 4. ludzi na pokladzie. Jednak przy pelnym obciazeniu, w stosunku do jazdy tylko z kierowca, jest znaczna roznica. Auto nie jest juz takie zwawe i nie przyspiesza tak ladnie przy predkosciach 120-180 km/h. Szczytem mozliwosci dla tego silnika 1,6 td jest na niemieckiej autostradzie licznikowe 205 km/h z nawigacji wychodzi 201 km/h i to przy pelnym bagazniku i przy 4 osobach doroslych i lekkiej jezdzie z gorki na dol.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze bardzo chodzi, choc brakuje 6. biegu przy wiekszych predkosciach (powyzej 150 km/h)
5,0
Układ jezdny
W Polsce, gdy tylko wjechalem, zaniepokoilem sie, ze cos sie stalo z zawieszeniem, ale to poprostu stan polskich drog powiatowych i miejskich.
Dosc twardo pokonuje sie garby (gorzej niz Polonezem) i jest to generalnie auto z twardym zawieszeniem, co jednak doskonalem sie nadaje na autostrady.
Komfort
3,0
Widoczność
Wole wyzej sie konczaca szybe przednia (tak jak w nowym C4 Picasso), do tylu gorzej z racji kufra sedana.
3,0
Ergonomia
Bez polotu francuskich aut a dodatkow, zasloniete przez kierownice przelaczniki swiatel p-mgielnych przednich i tylnych i brak ikonki w polu licznikow zapalonych swiatel - to juz grzech wedlug mnie. Nawet w Polonezie, wszystkie wlaczone swiatla byly sygnalizowane ikonkami w polu licznikow!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy wlaczonym non stop Autommat Klim. - w srodku bardzo przyjemnie i szybko klima dostosowuje temp do zadanej temperatury. Duzy + na strefowa klimatyzacje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak niewielkie auto bardzo wygodnie ale tylko dla 4. pasazerow!
5,0
Wyciszenie
Pasazerownie byli zadziwieni, ze jazda z predkoscia 160-180 km/h na betonowej autostradzie (PL i D) moze byc tak cicha. Okreslali predkosc zawsze gdzies z 30-40 km/h nizej od licznikowej.
Przez 7,5h i 900 km jazdy, bardzo wygodnie i cicho i bez zmeczenia (mimo zmiany temperatury).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po autostradzie 900 km Wroclaw - NL przy predkosciach prawie caly czas 160-200 km/h spalanie 7,9 l/100 km (full zapakowany, klima, 4 osoby).
NL-> PL - autostrada - ale tak z predkoscia 130-150 i kawalek droga 100 km/h - spalanie 6,4 litra/100 km
Po Polsce drogi pozamiejskie 5,3 litra i dosc spokojnie.
We Wroclawiu, ale bez wiekszych korkow 7,3 litra/100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 dni i ponad 2500 km jazdy nic sie nie zepsulo! Aha! Klamie!!! Zepsuly sie tylne pasy, tak ze pasazer musial wyplatywac sie i zaplatywac w pasy aby mozna bylo dalej jechac!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
JAK NA VOLVO TO POWAZNA AWARIA!!!
Zepsuly sie tylne pasy, tak ze pasazer musial wyplatywac sie i zaplatywac w pasy aby mozna bylo dalej jechac bezpiecznie!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 DRIVe 109KM 80kW
[l/100km]