Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 II

mappero, 15 lat temu
Silnik 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo S40 II 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Maly diesel 1,6 a ma az 109 KM i naprawde jest w stanie auto rozpedzic prawie do 200 km/h (z trudem) ale ten silnik spokojnie umozliwie uzywanie tego auta w Polsce (brak autostrad i ograniczenia)
5,0
Całokształt
Jakby mial go kupowac, co mam w planach, to jednak wzialbym kombi v50, ze wzgeldyu na to, ze nie lubie jak na tylnej szybie nie ma wycieraczki. Maly problem ale mnie irytuje. Nudny w srodku - no ale coz. Dlatego bardziej kreci mnie Renault albo Citroen. Filtr powietrza/p-pylkowy - zero smrodu starych aut ruszjacych spod swiatel ! :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik - przjechalem autem z wypozyczalnie 2500 km w 3 dni, na trasie Holandia - Niemcy - Polska - Holandia. Dobrze sie zbiera, nawet z 4. ludzi na pokladzie. Jednak przy pelnym obciazeniu, w stosunku do jazdy tylko z kierowca, jest znaczna roznica. Auto nie jest juz takie zwawe i nie przyspiesza tak ladnie przy predkosciach 120-180 km/h. Szczytem mozliwosci dla tego silnika 1,6 td jest na niemieckiej autostradzie licznikowe 205 km/h z nawigacji wychodzi 201 km/h i to przy pelnym bagazniku i przy 4 osobach doroslych i lekkiej jezdzie z gorki na dol.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze bardzo chodzi, choc brakuje 6. biegu przy wiekszych predkosciach (powyzej 150 km/h)
5,0
Układ jezdny
W Polsce, gdy tylko wjechalem, zaniepokoilem sie, ze cos sie stalo z zawieszeniem, ale to poprostu stan polskich drog powiatowych i miejskich. Dosc twardo pokonuje sie garby (gorzej niz Polonezem) i jest to generalnie auto z twardym zawieszeniem, co jednak doskonalem sie nadaje na autostrady.
Komfort
3,0
Widoczność
Wole wyzej sie konczaca szybe przednia (tak jak w nowym C4 Picasso), do tylu gorzej z racji kufra sedana.
3,0
Ergonomia
Bez polotu francuskich aut a dodatkow, zasloniete przez kierownice przelaczniki swiatel p-mgielnych przednich i tylnych i brak ikonki w polu licznikow zapalonych swiatel - to juz grzech wedlug mnie. Nawet w Polonezie, wszystkie wlaczone swiatla byly sygnalizowane ikonkami w polu licznikow!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy wlaczonym non stop Autommat Klim. - w srodku bardzo przyjemnie i szybko klima dostosowuje temp do zadanej temperatury. Duzy + na strefowa klimatyzacje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak niewielkie auto bardzo wygodnie ale tylko dla 4. pasazerow!
5,0
Wyciszenie
Pasazerownie byli zadziwieni, ze jazda z predkoscia 160-180 km/h na betonowej autostradzie (PL i D) moze byc tak cicha. Okreslali predkosc zawsze gdzies z 30-40 km/h nizej od licznikowej. Przez 7,5h i 900 km jazdy, bardzo wygodnie i cicho i bez zmeczenia (mimo zmiany temperatury).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po autostradzie 900 km Wroclaw - NL przy predkosciach prawie caly czas 160-200 km/h spalanie 7,9 l/100 km (full zapakowany, klima, 4 osoby). NL-> PL - autostrada - ale tak z predkoscia 130-150 i kawalek droga 100 km/h - spalanie 6,4 litra/100 km Po Polsce drogi pozamiejskie 5,3 litra i dosc spokojnie. We Wroclawiu, ale bez wiekszych korkow 7,3 litra/100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 dni i ponad 2500 km jazdy nic sie nie zepsulo! Aha! Klamie!!! Zepsuly sie tylne pasy, tak ze pasazer musial wyplatywac sie i zaplatywac w pasy aby mozna bylo dalej jechac!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
JAK NA VOLVO TO POWAZNA AWARIA!!! Zepsuly sie tylne pasy, tak ze pasazer musial wyplatywac sie i zaplatywac w pasy aby mozna bylo dalej jechac bezpiecznie!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 DRIVe 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 II