Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 II

NFG, 3 lata temu
Silnik 2.5 T 220KM 162kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S40 II 2.5 T 220KM 162kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moc i elastyczność silnika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : 220km i napęd tylko na przód pozostawia trochę do życzenia
5,0
Całokształt
Minimalne przeróbki wizualne jak dokładki w kolorze nadwozia (zamiast paskudnych czarnych plastików) i przód wygląda ślicznie, niestety z tyłem wiele nie zrobimy ale to kwestia gustu :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie miałem jeszcze żadnego problemu z silnikiem a lekkiego życia ze mną nie ma, jednak warto raz na miesiąc / dwa sprawdzić stan oleju. Silnik bardzo dobrze pracuje w gazie
5,0
Skrzynia biegów
Jak chyba wszystkie skrzynie ma problem z wbiciem biegu przy niskich temperaturach, ale kilka razy zdarzyło się, że przy szybkiej zmianie biegów trójka lubiła "wyskoczyć", czasem też szarpnie przy zmianie na wyższy bieg nawet przy spokojnej zmianie - no ale autko ma swoje lata
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny, mimo agresywnej jazdy jeszcze mi się nie zdarzyło abym stracił panowanie (mimo, że próbowałem), jedynym minusem przy tzw. "teście łosia" pierwsze odbicie w jedną stronę jest bardzo proste, przy odbiciu w przeciwną stronę pojawia się taki opór jakby autko specjalnie blokowało kierownicę, co w sytuacji zagrożenia wcale nie ułatwia wyjścia z opresji
5,0
Karoseria
16 lat a autko ma z dwa "pryszcze" korozji w dziwnych miejscach, ocynk jednak robi swoje
Komfort
5,0
Widoczność
Słupek A dosyć gruby, ale to jednak volvo, konstrukcja ma być solidna w każdym miejscu, SIPS pewnie też dodał parę groszy względem grubości słupków, lusterka jednak są BARDZO małe jak dla sedana a przybliżenie w nich jest ogromne i bez kamery / czujników nie polecam brać tego samochodu na ciasne parkingi miejskie
5,0
Ergonomia
Fotele mam w pełnej skórze, wygodne, nie męczą na dłuższej trasie, ale w aucie o mocy 220km nie wiem czym Volvo się kierowało projektując fotele o tak słabym trzymaniu bocznym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nadmuch jak każdy inny, nie ma co się rozwodzić - w moim egzemplarzu występuje charakterystyczne trzeszczenie przy zmianie nadmuchu np. nadmuchu na kierowcę na nadmuch na przednie szyby - nie wiem czy tylko u mnie ten problem występuje, ale nie brzmi to miło, coś jak ocieranie o siebie dwóch plastikowych elementów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nigdy nie narzekałem, że jako kierowca mam ciasno, pasażerowie obok mnie przy dobrym ustawieniu fotela czuli się jak na kanapie w salonie, nigdy też nie usłyszałem, żeby z tyłu komukolwiek brakowało miejsca.
4,0
Wyciszenie
4/5 - po Volvo spodziewam się świetnego wyciszenia, oczywiście przy postoju czy powolnej jeździe w mieście z zasuniętymi szybami nie można się przyczepić do czegokolwiek, jednak przy prędkościach autostradowych i przy nawet minimalnym wietrze w środku aż świszczy (szczególnie jeśli jest szyberdach)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy Volvo S40 ten temat to temat rzeka, przykładowo komplet tarczy hamulcowych wraz z klockami (oczywiście mowa o markowych produktach) to wydatek porównywalny do pełnego baku paliwa, idąc poziom wyżej nowe lusterko to kilkaset złotych, a wymiana całego rozrządu to liczba czterocyfrowa, która może się zaczynać od dwójki
5,0
Stosunek jakość/cena
Auta są aktualnie bardzo tanie, a dostajemy za to wygodne, bezpieczne i bezawaryjne autko
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim przypadku jedynym drobiazgiem, to check engine - objawia się przez złe ciśnienie paliwa, (problem nie do zdiagnozowania przez 4 mechaników więc się poddałem) zalewanie lepszym jakościowo paliwem (v-power) zniwelowało problem check'a ale błędy po podpięciu pod interfejs dalej są, tyle, że niewidoczne dopóki nie zaczniemy szukać
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problem z tempomatem - raz na kilkanaście razy samochód na autostradzie wchodzi w tryb awaryjny co na autostradzie nie jest zbyt bezpieczne, samochód nie ma mocy, dusi się - problem znika po zgaszeniu go (odczekaniu pół minuty) i odpaleniu ponownie - nie miałem odwagi nigdy po tym od razu uruchomić tempomatu, bez włączania tempomatu samochód nigdy nie wszedł w tryb awaryjny, jednak jest to usterka nie do zdiagnozowania "na już"

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 T 220KM 162kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S40 II 2.5 T 220KM 162kW
Średni koszt przejechania 100 km
82,00 zł
17,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S40 II