Zawieszenie
: Zawieszenie jest proste, bez zbędnych wielowahaczy. Przy kupnie wymieniłem amortyzatory przód, silentblocki tył i od 120 tys. nie musiałem nic wymieniać.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Przez 3 lata i 120 tys. km do wymiany/naprawy: stacyjka, zasilanie tylnej klapy, alarm.
4,0
Całokształt
Auto zakupiłem w 2017 roku. Wiedziałem, że będę tym autem pokonywał dużo kilometrów, dlatego zdecydowałem się na montaż instalacji gazowej w firmie NAGAZ w Łodzi. Przez ostatnie 3 lata zrobiłem Volvo prawie 120 tys. km na LPG. Aktualny przebieg to 301 tys. km.
Silnik 2.4 170KM jest świetną, niezawodną jednostką. Skrzynia automatyczna Aisina podobno nie należy do najtrwalszych na rynku, u mnie na szczęście działa prawidłowo i niech tak pozostanie... To co można jej zarzucić to powolna zmiana biegów - nie jest to szybka skrzynia, jak komuś zależy na bardzo dynamicznej jeździe sugeruję zakup manualnej.
Dźwięk tego silnika to poezja, bardzo fajnie mruczy już od 3.5 tys. obrotów. Silnik słychać w kabinie bardzo wyraźnie, wydaje mi się, że jest to celowy zabieg Volvo, żeby zwiększyć przyjemność z jazdy (S40 nigdy nie była i nie miała być limuzyną tylko bardziej praprzodkiem hot hatcha).
Spalanie LPG przy dynamicznej trasie 80% (ok. 160km/h) i mieście 20% to ok. 13 litrów. Jeśli chodzi o rekordy: mój teść na trasie zszedł tym autem do 8 litrów (!), natomiast ja na trasie (180km/h +) uzyskałem wynik 16.8 litra. Więcej na pewno nie spali, fizycznie jest to niemożliwe ;)
MINUSY: wyciszenie auta raczej przeciętne (na pewno mają na to wpływ 16 letnie uszczelki w drzwiach/szybach), pierdoły z elektryką typu uszkodzona stacyjka (dostać się do niej to jakiś dramat) czy przetarty przewód zasilający klapy bagażnika, mało miejsca w środku szczególnie dla pasażerów na tylnych siedzeniach.
Ogólnie auto polecam, w szczególności z wolnossącym 2.4 170KM, bo to świetna jednostka, wcale nie taka paliwożerna, świetnie znosząca LPG. Dodam, że posiadam w Volvo nagłościenie High Performance Sound (jest to środkowa półka, jeśli chodzi o audio w S40/V50): dźwięk jest na bardzo wysokim poziomie, po prostu robi robotę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to największa wartość dodatnia S40. 5 cylidrów pięknie mruczy. Prosta, niewyżyłowana, wolnossąca jednostka. Przejechane 300 tys. km w tym 120 tys. na gazie i jak na razie nie chce się poddać. Dolewam ok. 1.5 litra oleju na 10.000 km (głównie trasy, obroty 3.5-4 tys.).
4,0
Skrzynia biegów
Jest to jeden ze słabszych punktów S40. Skrzynia działa wolno, na pewno nie nadaje się do badzo dynamicznej jazdy. Mówi się, że jest awaryjna. Zaprzeczę, u mnie 300 tys. km już pokonała i ma się dobrze, a jej nie oszczędzam.
Pamiętajcie o wymianie w niej oleju!!! Najlepiej co 60-70 tys. km, a będzie służyć :)
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie, dobrze trzyma się drogi. To przecież Focus MK2, który prowadzi się najlepiej w swojej klasie.
5,0
Karoseria
Blacha w ocynku robi robotę, Volvo nie ma się czego wstydzić.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność mogłaby być lepsza. Szerokie słupki A nieco utrudniają widoczność. Auto jest stosunkowo krótkie (4.4 metra) i manewruje się nim bardzo łatwo.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wolna przestrzeń jest akceptowalna, ale z tyłu, jak na tę klasę, jest bardzo mało miejsca. Coś za coś - bezpieczeństwo kosztem przestrzeni.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dotychczas nie miałem problemu mechanicznych z silnikiem czy skrzynią automatyczną, które jak wiadomo są drogie w naprawach. Części oryginalne Volvo są w cenach astronomicznych, na szczęście na rynku wtórnym jest dużo części używanych w bdb. stanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz padł rozrusznik (dawał o sobie znać wcześniej), 2 razy alternator (!) Silnik i skrzynia na razie bez ŻADNYCH usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 170KM 125kW
[l/100km]