Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 II

Sebastian, 4 lata temu
Silnik 2.4 i 140KM 103kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Solidna konstrukcja, dźwięk, frajda z jazdy
Zawieszenie : wygodne komfortowe
5,0
Całokształt
Auto naprawdę komfortowe, bez większych mankamentów, silnik bardzo dobry do LPG. Przejechane 60 tyś km i przebieg nadal rośnie. Naprawy ograniczyły się tylko do części eksploatacyjnych. Warto wymieniać olej w skrzyni raz do roku (30-40 tyś km) dla świętego spokoju (polecam lać olej OEM, ponieważ Ravenol wyglądał bardzo słabo po 30 tyś.). Auto godne polecenia, idealne dla kobiet. Dobrze zabezpieczone antykorozyjnie. Dźwięk silnika przy kickdown jest bardzo przyjemny (5 cylindrów). Części nie należą do najtańszych, ale nie jest też jakoś bardzo drogo- normalnie. Samochód bardzo wygodny dla pary, ewentualnie 2+1. Dla większych rodzin poleciłbym v50. Auto posiada linię CANBUS, co się przydaje w przypadku gdy przepali nam się np. żarówka (bardzo łatwa wymiana żarówek, bez użycia narzędzi). Godne polecenia. Bryła pojazdu mimo wieku, nadal może się podobać :) Nie jest to na pewno auto do tuningów itp. Fajny bezpieczny wóz na trasy jak i dojazdy do pracy. Warto mieć znajomego, który ma komputer VIDA DICE (albo samemu kupić), ponieważ czasami przez drobiazgi, mechanicy wymieniają ludziom połowę samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zarzutu, wymieniam olej co 10 tyś (ja leje 5w40 Shell Hellix Ultra) i nic się nie dzieje. Podejrzewam, że już ze 100 tyś na LPG jest zrobione, a nadal w bardzo dobrej kondycji. Jedynie zmieniłem cewkę i regenerowałem rozrusznik. (plus wiadomo eksploatacja). Silnik słynie ze swojej pancerności. Duża pojemność i stosunkowo mała moc (2.4 - 140KM)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mogłaby czasem szybciej zmieniać biegi, ale to jest 15 letnie auto, dlatego nie wymagajmy cudów. Jak najbardziej na plus. Jeżeli się dba i nie kupi uszkodzonej to skrzynia jest właściwie bezobsługowa, jedynie radzę wymieniać częściej olej, niż jest to zalecane. Mój pierwszy automat i na pewno nie ostatni :)
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowo się jeździ tym autem. Nie ma problemu przy szybkiej zmianie kierunku jazdy. Układ wspomagania bez zarzutu. Można wyregulować sobie pozycję kierownicy.
5,0
Karoseria
Karoseria dobrze zabezpieczona przed korozją. Dosyć nowoczesny wygląd. Sporo części na rynku wtórnym, moim zdaniem na plus.
Komfort
5,0
Widoczność
Dołożyłem czujniki parkowania, ale tylko dla własnej wygody. Przy ciemnych szybach w nocy nie jest źle. Mam wersję z małymi lusterkami, ale i tak jest OK.
5,0
Ergonomia
Bardzo intuicyjny jest centralny wodospad. Łatwy w obsłudze. Fajnie można dostosować sobie fale radiowe pokrętłem, niektórzy nie zapisują stacji, tylko wolą kręcić :) Przyciski dobrze usytuowane, wygodna pozycja za kierownicą. Volvo musi być komfortowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi, fajnie działa automatyczna klimatyzacja. Korzystam z niej cały rok, ustawiam pożądaną temperaturę i dalej już nie muszę nic regulować. Przy otwartych szybach nawiewy zwlaniają, co jest moim zdaniem bardzo fajną opcją, jeśli ktoś zapomni wyłączyć klimy. Tutaj również 5!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to auto kompaktowe, ale podróż z Warszawy nad morze i z powrotem w cztery osoby, nie była większym problemem. Z tyłu jechał kolega 195cm i nie narzekał, ale siedział za pasażerem ;)
5,0
Wyciszenie
Porównując z moimi poprzednimi samochodami, wyciszenie jest naprawdę niezłe. Nie jest to może s80, ale mimo wszystko przyjemnie się jeździ i nawet przy dużych prędkościach na autostradzie, spokojnie można posłuchać radia czy porozmawiać. Nowe auta często są gorzej wyciszone. Myślę, że znaczenie mogą mieć też opony, ja wybrałem z wyższej półki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zależności od egzemplarzu, ale przy takim silniku myślę, że koszty kończą się na eksploatacji. Zobaczymy jak będzie dalej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto na chwilę obecną można kupić już dosyć tanio, ale nadal zapewnia komfort, wygodę i bezpieczeństwo podróżujących. Na pewno kupiłbym drugi raz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 60 tyś wymieniłem: cewkę, regenerowałem rozrusznik, rolkę paska osprzętu, piastę z łożyskiem, osłony przegubów, amorki przód (ale to od razu po zakupie) + eksploatacja. Bardzo dużo jeżdżę i w trasie i w mieście i nie mogę narzekać. To nie jest auto, które więcej stoi u mechanika niż jeździ po drodze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, póki co i oby nie było :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,50 zł
8,8
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S40 II