Kupiłem nowy samochód z nadzieją, że będę używał go przez 6-8 lat. Przed zakupem jeździłem jeszcze civikiem 1.8 oraz nowym focusem 1.6 z turbo i na razie z wyboru jestem zadowolony. Samochód jest bardzo wygodny i świetnie sprawdza się w długich trasach. Nie ma w nim nic irytującego, mam spokój i to jest wspaniałe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Daje duży komfort podróżowania, nic więcej do szczęścia nie trzeba, samochód sprawia jednak czasami wrażenie ociężałego. Niestety nie ma co porównywać go pod względem elastyczności z nowszymi, doładowanymi silnikami forda.
4,0
Skrzynia biegów
Jest OK, brakuje szóstki.
5,0
Układ jezdny
Idealne pogodzenie wygody z pewnością prowadzenia. Duży plus.
Komfort
4,0
Widoczność
Sedan, więc gdyby nie czujniki mogłoby być ciężko. Dobre lusterka.
5,0
Ergonomia
Dopracowany projekt. Wszystko pod ręką, praktyczne schowki, genialne fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie może być lepsze. Samochód przeszedł już zimę i gorącą wiosnę, zarówno ogrzewanie, jak i klimatyzacja są b. efektywne. Bardzo polecam dokupienie czujnika, który w razie pojawienia się na zewnątrz smrodów wszelakich zamyka obieg wentylacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo w porządku, z tyłu trochę mniej. Grube drzwi powodują, że 3 osoby na tylnej kanapie nie będą wygodnie podróżować.
5,0
Wyciszenie
Jest OK.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość paliwożerny, może za kolejne 5 tys. to się zmieni. Przeglądy przede mną, lecz wiem, że tanio nie będzie. Napraw nie planuję.
5,0
Stosunek jakość/cena
Volvo szczęśliwie dało spore upusty na wersję z tym silnikiem, kwota w cenniku nie wytrzymuje porównania z konkurencją. Warto dołożyć na wersję business edition - to parę fajnych rzeczy, jak tapicerka dalaro, tempomat, LED, ładne felgi i parę niezbędnych, jak USB, sterowanie audio z kierownicy oraz czujniki cofania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie mały przebieg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mały przebieg.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 145KM 107kW
[l/100km]