Całościowo jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, w ogóle nie brałem Volvo pod uwagę, ale teraz zdecydowane będę.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak na zwykle 4 cylindry brzmi całkiem ładnie. Spalanie jest nieco większe niż bym chciał, szczególnie spalanie oleju.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo wygodna, czuć że bieg wszedł, odczuwana precyzja podobna do Subaru Imprezy GH.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo przewidywalnie, zdecydowanie czuć, że to zawieszenie od Focusa, jest świetne.
4,0
Karoseria
Ogólnie karoseria trzyma się bardzo dobrze, oprócz typowych dla tego modelu przyrdzewiałych błotników przednich.
Komfort
4,0
Widoczność
Zważywszy na ogrom systemów bezpieczeństwa, w tym samą konstrukcje zaprojektowaną, żeby uratować pasażera przed każdym uderzeniem, widoczność jest bardzo dobra, jak na sedana z tyłu też coś widać.
5,0
Ergonomia
Nie spotkałem jeszcze bardziej wygodnego i ergonomicznego samochodu, chociaż to ogólna cechą Volvo. Fotele są absolutnie GENIALNE. Wnętrze również zaprojektowane świetnie, szczególnie chwalę sobie wodospad.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna bardzo szybka i przyjemna, w gorące dni chłodzi niemal natychmiastowo, w zimne też nagrzewa się bardzo szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jak na ten segment mało, ale to sprawa SIPS, pewnie WHIPS I milionów innych systemów bezpieczeństwa, więc nie narzekam na to.
5,0
Wyciszenie
Samochód wyciszony niemal doskonale, chociaż po 14 latach słychać trochę rezonowanie w drzwiach kierowcy przy większym basie z głośników.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są dosyć drogie, wszak to marka premium, jednak naleciałości z Forda obniżają trochę koszty.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trafiłem tę cudowną maszynę po bardzo promocyjnej cenie, więc stosunek jest świetny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bardzo często zdarzało się wymieniać żarówki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszce nic się nie stało.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 125KM 92kW
[l/100km]