Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 I

Darek, 8 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo S40 I 1.9 TD 90KM 66kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
Inne
Inne
4,0
Całokształt
Jestem pozytywnie zaskoczony. Przejechałem 520km bez odpoczynku. W Mercedesie to niemożliwe. Mimo, że mały samochód to komfort jazdy jest ogromny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje ciągle tak samo, czyli nic się nie dzieje. Oleju nie bierze wcale. Po 9tys km bagnet pokazuje takie samo wskazanie. Pali w trasie ok. 4 l na 100km. W mieście 5 l. Nic się nie dzieje, można powiedzieć, że "nudny" jest.
4,0
Skrzynia biegów
Od kiedy go kupiłem miałem problemy ze zmianą biegów. W końcu straciłem wszystkie biegi oprócz piątki i przez to spaliłem sprzęgło. Ale po usunięciu tych usterek "Volviaczek" był jak nowy. Od tej pory nic się nie dzieje.
5,0
Układ jezdny
No cóż...nuda...nic się nie dzieje. Jeździ jak po maśle. Nic nie znosi, wspomaganie ok. Żadnych zastrzeżeń.
Komfort
3,0
Widoczność
Dzięki nisko mocowanym fotelom widoczność jest co najmniej ograniczona. Nie wiem dlaczego konstruktorzy tak wymyślili, ale to nie był strzał w dziesiątkę. Za to jak na diesla bardzo przyjemnie słucha się silnika. Można rozmawiać nie podnosząc głosu i słuchać radia nie odkręcając na maxa.
5,0
Ergonomia
W/w usterki kosztowały 1200 zł, ale wiadomo, kupno używanego auta wiąże się z jakimiś tam wydatkami. To były jedyne wydatki jakie poniosłem. Volvo jeździ od tamtej pory bezawaryjnie. Pali mało, radzi sobie bardzo dobrze z odpalaniem w zimę. Kosztuje tyle co paliwo i opłaty administracyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj trochę gorzej, ale to jest usprawiedliwione małą ilością cylindrów. Ogrzewanie działa i to bardzo dobrze, ale po 20-tu minutach. Klimatyzację Trzeba nabijać co sezon, ale ogólnie sprawuję się dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma przestrzeń nieograniczoną, pasażer siedzący obok niego tak samo, a opinie siedzących z tyłu są mi nie wiadome ponieważ nikogo jeszcze nie woziłem.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla, zamykając drzwi i szyby to jest bardzo dobrze. Już pisałem w zakładce "KOMFORT"
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na używany samochód koszty są znikome. Cena paliwa i opłaty. Nic się nie psuje...podejrzewam, że do momentu ,aż się zacznie psuć. Auto jest bardzo dobre, mimo, że nie do końca jest produkcji szwedzkiej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena nowych samochodów - bez sensu!. Kosmiczne! Stare auta są bardziej "prawdziwe". robione z lepszych materiałów, robione przez fachowców, dopasowywane ręcznie, mniej skomplikowane. Teraz auta same jeżdżą, same parkują i w ogóle kierowca nie ma nic go gadania. A to wszystko kosztuje - pseudo eko!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po usunięciu awarii-tej o której pisałem jeździ bezawaryjnie, a przecież to wiekowe auto z1998 roku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria skrzyni biegów (została 5-tka) w związku z tym spalenie sprzęgła. Musiałem dojechać do warsztatu. (to było w zimę).

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 I