Silnik
: Jeszcze raz polecam silniki common rail!
I unikać jak ognia zwykłych diesli w volvo poniżej 2000r.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: No niestety widzę jak zaczyna mi delikatnie rdza jeść progi...
Układ elektryczny
: no te żarówki...
Zawieszenie
: na siłę mogę wpisać drążki stabilizatora. Choć wymieniłem pół roku temu na SWAG i jest spokój na razie.
5,0
Całokształt
Ładne, ekonomiczne auto. Dobre pod każdym względem.
Ale unikać wersji starszych, do 1999r. Całokształtem były niedopracowane, nie tylko silnikami diesla. Także materiałami w środku itd. itp.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik common-rail to bajka podłóg diesli na zwykłej pompie, które są głośne i lubią więcej ropy. A na pompo wtryskach... - wiadomo jak czuły na paliwo i wtryski lecą, a za nimi wszytko.
Wersja 102km świetnie spisuję się w mieście jak i w trasie, mimo pewnych obiekcji co do zbyt niskich obrotów(nie wiem czym to spowodowane ale obroty jałowe są na poziomie ok 620). Wielu narzeka na volvo s40, ale to na te niedopracowane modele do 1999r. Szczególnie na diesle 90/95km z francuską skrzynia. Rzeczywiście to była tragedia!
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zarzutów co do skrzyni. Czasem wsteczny ciężej wchodzi, ale patrząc na wychwalane przez niektórych \"niemieckie auta\" w których jest ten sam problem, to nie rozumiem o co chodzi...
5,0
Układ jezdny
Miło i przyjemnie. Gorzej było w starszych modelach do 1999r.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w sedanach. Tyłu auta nie widzimy, więc trzeba wyobraźni przy cofaniu. Albo czujniki zamontować.
4,0
Ergonomia
Bardzo schludnie i kulturalnie. Osobiście lubię to auto dużo bardziej niż inne w tej klasie. Ma dobre, oryginalne kształty i nie tylko dziadkom mogą się podobać:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po przejechaniu ok 2km w zimę można zacząć grzać, więc jest to dobry wynik. W innych po 5km ciągle zimne powietrze leci. Tym bardziej że to diesel jestem zadowolony z poziomu grzania tego auta. Wentylacja dobrze i prosto przemyślana, choć czasem ciężko pozbyć się pary z przedniej szyby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Osobiście uważam że w 4 osoby jest dość skromnie w tym aucie, ale nie źle. Dużym atutem są fotele przednie, bardzo wygodne, wreszcie po trasie 600km nie boli mnie kręgosłup!
5,0
Wyciszenie
Tu znowu nawiąże do \"cudownych niemców\", otóż volvo w dieslu 1.9D 102/115km jest dużo lepiej wyciszone od nich!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i ostatni powód dlaczego tym autem naprawdę polubiłem jeździć. Spalanie w cyku mieszanym: 5,2L/100km. Przy normalnej, dynamicznej jeździe. Przy spokojnej schodzę do 5L/100km. Na oponach letnich.
Na zimówkach schodzę przy jeździe dynamicznej do 5L/100km.
W trasie spalanie 4,8L/100km.
Zapewniam, że w tej pojemności i w tm roczniku nie ma ekonomiczniejszego diesla.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niech kupują inni drogie niemieckie marki i płacą nie wiem za co w gruncie rzeczy...bo audi to na blachę dobrą, a poza to w środku a4 jest gorzej zrobione jakosciowo niż volvinka. Plastiki skrzypią podczas jazdy. Jak ktoś rozsądny kupi volvo z silnikiem common-rail i będzie bardzo zadowolony. No chyba że źle trafi...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki, żarówki i jeszcze raz żarówki... Nie wiem co jest grane, ale zbyt często palą się żarówki oświetlenia zewnętrznego. Najczęściej stopu i postojówki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam z nim żadnych problemów. Leję olej napędowy i jeżdżę. Nic nie puka i nie stuka.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 Di 102KM 75kW
[l/100km]