Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 I

Maros, 4 lata temu
Silnik 2.0 T 163KM 120kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 360 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo S40 I 2.0 T 163KM 120kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Nigdy wcześniej nie miałem Volvo i przed zakupem wahałem się, czy zdecydować się na tą markę auta (wcześniej Audi, Mazda, Suzuki, Ford). Wybór okazał się strzałem w 10. Auto nigdy mnie nie zawiodło, jest elegancki i dostojny w środku, w bardzo dobrym wyposażeniu którego próżno szukać w innych autach tej klasy (skóra, subwoofer fabryczny z wzmacniaczem, klima automatyczna, grzane i elektryczne fotele). Idealne auto na trasy. Silnik dynamiczny i bezproblemowy, bardzo dobrze współpracuje z LPG. Podsumowując bardzo udane auto i mocno niedoceniane na naszym rynku a więc cena niska, moim zdaniem stosunek jakości do ceny jest na wysokim poziomie, ciężko o lepsze auto w tych pieniądzach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Turbo słabo dmucha, jak to w Volvo, ale mimo to, jest dynamika i wyprzedzanie nie stwarza problemu. Bardzo ekonomiczny na gazie ok 10l/100 km
5,0
Skrzynia biegów
Trochę ciężko wchodzi wsteczny, ale to kwestia wyczucia i wprawy. Brak 6 biegu który mógłby byś przydatny w trasie. Mimo wszystko skrzynia jest solidna i bezproblemowa.
4,0
Układ jezdny
Wiadomo, to nie jest Audi albo BMW mimo wszystko dobrze się prowadzi a części zawieszenia są tanie.
4,0
Karoseria
To nie Audi 80 - tutaj zabezpieczenie antykorozyjne jest na średnim poziomie. To auto ma już swoje lata i to raczej normalne... Nowe mazdy z salonu też lubują się w rudej...
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń. Widoczność bardzo dobra, duże lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Może niektórym to nie pasować, jednak ten "cięty siekierą" design jest dobrze przemyślany i wygodny w użytkowaniu. Wygląda kwestia gustu, mi się podoba, jest taki trochę dystyngowany...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę ciepło w lato chłodno. Brak zastrzeżeń. Dodatkowy bajer od Volvo, to czujnik nasłonecznienia - dzięki któremu nasza automatyczna klima sama dostosuje temperaturę - super!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód - super, dużo miejsca. Tył trochę mało miejsca na nogi, ale komfort jest i tak duży, tylni podłokietnik z uchwytami na napoje to duży plus.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest ok, przy większej prędkości trochę słychać szum opon i wiatru, ale w tej klasie myślę że wyciszenie wypada nawet lepiej niż u droższej konkurencji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak w każdym aucie, czasem trzeba coś zrobić, zwłaszcza elementy eksploatacyjne. Ceny nie odbiegają od innych marek i są na przyzwoitym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem jakaś żarówka w podświetleniu kokpitu się przepali. Lubią też się urywać zaczepy rolety bagażnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pancerny silnik, brak poważniejszych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 I