klasa średnia/ górna, wzbudzające szacunek, dające poczucie bezpieczeństwa, dynamiczne(2.0) auto
Wrażenia
5,0
Silnik
świetna elastyczność , na 5 biegu auto swobodnie przyspiesza od 80 km/godz. duża rezerwa mocy, przy 130km/godz - 3.5 tys. obrotów
4,0
Skrzynia biegów
poza jedynką wszystkie biegi wchodzą bez zarzutu ( jak pisano wcześniej do jedynki trzeba się przyzwyczaić ;-) . lewarek umieszczony ergonomicznie
4,0
Układ jezdny
nisko zawiezone auto na nisko profilowanych oponach, w porównaniu do "francuzów i niemców" dość twarde - ale coś za coś - świetnie trzyma się drogi,
niestety wrażliwe na dziurawe polskie drogi
Komfort
4,0
Widoczność
z przodu dobra, z tyłu ograniczona przez wielki kufer! ( >450l)
5,0
Ergonomia
super wygodne siedzenia, wszystko pod ręką , komfortowe wnętrze
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń, automatyczna klimatyzacja
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dość mało miejsca na nogi rosłych pasażerów z tylnych siedzeń
5,0
Wyciszenie
do 130 km/godz idealna cisza, powyżej wyraźny, mi osobiście sprawiający przyjemność dzwięk silnika!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio ( 75% trasa/ 25% miasto), z rozsądną jazdą bez ograniczeń 8 - 8.5 l/100 . jak na pojemność i przyjemność z jazdy satysfakcjonujące. dla "wymagających" proponuję wolnossące diesle o pojemności 1.4 zatankowane olejem opałowym
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dbając o swoje volvo nie będziesz miał problemów, przesiadłem się z toyoty więc poprzeczka postawiona wysoko
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW
[l/100km]