Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 I

JAREK S40 1997r., 11 lat temu
Silnik 2.0 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo S40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo mocny i szybki świetnie sprawuję się w każdych warunkach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Zużywanie się okładzin i konieczność wymiany tarczy
Układ elektryczny : przepalanie się żaróweczek na desce rozdzielczej
Inne : Zamarzanie odmy z silnika i tendencja do robienia majonezu na bagnecie oleju
5,0
Całokształt
Auto oceniam na 5 posiada kilka minusów ale jak ktoś zakocha się w nim to one bledną przy licznych plusach. Silnik jest mocny potrafi ładnie rozpędzić auto praktycznie na każdym biegu. Z tym silnikiem ruszysz nawet z 5 biegu. Na pewno nie jest ekonomiczny ale jest bardzo żywotny do silnika chodzi prawie 6 litrów oleju wiec wymiana płynów też nie jest tania ale moa za to dobre smarowanie i praktycznie nie bierze oleju na 10 tyś około 0,5 litra oleju silnikowego. Polecam olej Castrol dobrze się sprawdza. W oryginale był lany olej Motul. Świetnie się sprawdza w długich trasach. Nie koroduje nawet po otarciach. Bardzo wytrzymałe podzespoły minus to drogie części i brak zamienników. Bardzo wygodny o ślicznej ponad czasowej stylistyce.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo mocny ładnie radzi sobie w każdym terenie zarówno na autostradzie jak i w górach. Prawdziwy Volvoski twardy motor. Uważam że najlepszy silnik jaki był dostępny w sprzedaży. Na pewno nie zachwyci oszczędnych.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów świetnie się sprawdza bardzo wygodna pochodzi od Renault Laguna. Ten model skrzyni charakteryzuje brak szczelności lubi gubić olej. Biegi wchodzą bardzo płynnie.
5,0
Układ jezdny
Świetnie się prowadzi nawet przy prędkościach powyżej 200km/h. Zawieszenie sprawuje się dobrze na polskich dziurawych drogach. Trochę nisko zawieszony nie nadaje się na wypady po lesie.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetnie rozmieszczone szyby powodują, że jazda to czysta przyjemność. Trudność w parkowaniu mogą sprawić mocno odstające zderzaki, ale to kwestia wprawy.
5,0
Ergonomia
Styliści nie zapomnieli o niczym mimo iż model ma ponad 15 lat to posiada ponad czasową linie nadwozia. Do dziś budzi zainteresowanie na ulicach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie na prawdziwą 6 po kilku minutach robi się ciepło i przyjemnie znakomita wentylacja zapewnia szybkie odprowadzenie wilgoci z szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca zarówno dla pasażerów jak i dla kierowcy w aucie zmieszczą się również wysokie osoby. W długich trasach nie czuć zmęczenia. Siedzi się jak na kanapie przed telewizorem.
5,0
Wyciszenie
Silnik daję trochę decybeli szczególności na wyzzych obrotach ale mi to nie przeszkadza lubie jak kucyki dają znac o sobie że pracują.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam że ekonomia to kwestia sporna jak wspomniałem te auto nie jest dla ludzi oszczędnych dla tych polecam tico lub Corse 1.0 w dieslu. Bardzie bym powiedział, że dla ludzi aktywnych lubiących podróżować szybko bezpiecznie i konfortowo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto drogie i drogie w utrzymaniu, należy go po prostu mocno kochać. A będzie się odwdzięczał w jeździe i żywotności. Cena mojego nowego egzemplarza w 1997r. wynosiła 120tyś złotych nie należał do najtańszych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuję się wszystko co się zużywa ja naprawiam auto na bieżąco by nie nawarstwiało się to w przyszłości. Przepalają się żarówki zużywają się tarcze i okładziny hamulcowe olej i płyny też trzeba wymieniać nawet amortyzatory dwa miesiące temu wymieniałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Naprawiać lać paliwo i jeździć a co do psucia to psują się auta te co nawet raz w tygodniu do kościoła jeżdżą. Nie ma reguły może się popsuć wszystko czasami wracasz z Włoch a pod domem masa przestanie łączyć w silniku. Byle były to drobiazgi i blisko domu.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 I