Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 I

Stalker, 15 lat temu
Silnik 2.0 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Bezproblemowy, wygodny, bezpieczny (4 gwiazdki w 1997 roku, 3 lub 4 poduszki i ABS w standardzie), dynamiczny i oryginalny samochód. Polecam! Nie ma problemu z częściami, jest wiele zamienników i używek, ceny nie wyższe niż VW.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra, elastyczna, dynamiczna i trwała jednostka made in Sweden, dobrze znosi gaz (tylko sekwencja) i nie sprawia problemów
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia trochę gumowata i nie zawsze precyzyjna, trochę nie pasuje do Volvo. Cóż, produkt Renault, na szczęście u mnie bezproblemowa
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się przyjemnie i bez stresu (zrobiłem trasę 16 godzin non stop i nie wysiadłem zmęczony), jednak zawieszenie zbyt twarde na polskie drogi, a tylne trochę głośne (po 1998 je poprawili). Za to trakcja na zakrętach i normalnych, gładkich drogach bez zarzutu. Kapitalne hamulce!
Komfort
4,0
Widoczność
Nie widać tyłu, ale to normalne w sedanach
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, szkoda że kierownica regulowana tylko w 1 płaszczyźnie (ale w tamtych latach to była norma), za to regulacja foteli i ich wygoda - MISTRZOSTWO ŚWIATA!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna chłodzi aż miło, ogrzewanie też przyjemnie dociepla atmosferę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ponad 190 cm i nie odsuwam fotela do końca
4,0
Wyciszenie
Silnik minimalnie za głośny powyżej 4 tys., ale jazda 160 na godzinę nie męczy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
10 (trasa), 12 (mieszany), 12-14 (miasto) na LPG, nie narzekam. Przy tej pojemności i mocy jest dobrze
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę trudno znaleźć rywali w tej klasie. Audi i VW są sporo droższe, a to przecież auta dla ludu, które ma co drugi użytkownik naszych wspaniałych dróg. Namówiłem na V40 dwóch znajomych i do dziś mi dziękują :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z upierdliwych rzeczy pękła uszczelka w wysprzęgliku, niestety zablokowało się sprzęgło (pierdoła, ale musiałem holować; jeśli piszczy wam pedał sprzęgła w czasie naciskania to koniecznie sprawdźcie wysprzęglik). Bak zaczął lekko przeciekać (ma swoje lata), został sklejony i na razie się trzyma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S40 I 2.0 16V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
11,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S40 I