Silnik
: wkręć się lekko do 3000 obrotów na drugim biegu i szybko wciśnij do deski.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: oring powrotu oleju - zalewa olejem cały spód jak pójdzie
Układ elektryczny
: zapłon na gazie lubi szarpnąć - musi być perfect.
4,0
Całokształt
Super szybkie auto. Stare, a nawet dziś mało co ma takie osiągi. Kosztuje grosze i pali 11L LPG. Dobra blacha, duże i wygodne ze sporym bagażnikiem. Świetnie wyposażone, bezpieczne - w swoim czasie najbezpieczniejsze na świecie. Potężna moc. Zbyt potężna...Przód lubi podskoczyć i nie prowadzi się tak pewnie jak E46. ciśnienie turbo co jakiś czas zmusza do włażenia pod spód i wymiany smiesznego kawałka gumki. O zapłon trzeba dbać i nie każdy umie to auto naprawić. Będą bluźnić, że co to za rozwiązanie, a potem się okaże, że to się da naprawić w minutę. Tylko trzeba wiedzieć jak.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do 2500 obr/min trochę mułowaty. Jak nie pokręcisz, to ta turbina nie odpali i nie pojeździsz. Od 3000 się zaczyna. Wpieprza w fotel i tek do 6000 jak w rakiecie. Nie czułem tego w żadnym innym aucie. Ten ciąg jest nie do opisania.Sprawdź jaką pojemność musi mieć Audi, BMW albo cokolwiek innego, żeby mieć 7,3 do setki. Wyprzedzanie to frajda jak już znasz skrzynię. Jedziesz 150, wrzucasz piątkę a tu wciska w fotel. Fenomenalne. Wymyślone w 1995 roku!!! GOLF GTI? Co to kur... jest? Pseudowyścigowa taczka.
3,0
Skrzynia biegów
Jedynka jakaś taka mało sportowa. Cięzko się wbić na dwójkę, żeby od razu złapać moment. Gdyby nie ta skrzynia, to auto miałoby lepsze osiągi. Co innego wyższe biegi. Tam jest lepiej.
4,0
Układ jezdny
Jest ok. Ale w BMW3 jest lepiej. A udi A4 jest ciszej i przyjemniej. Tu niestety są mankamanty. DSA nie wyrabia z tym przednim napędem. Przód lubi poskakać na mokrym.
Komfort
5,0
Widoczność
Lusterka, szyby wszystko ładnie.
4,0
Ergonomia
Jak porównuję z innymi autami z 1995-2003 roku w tej klasie, to wszystko inne oprócz mercedesa jest szajsem. BMW3 i A4 zaczęły być jakieś przyzwoite dopiero w 2001. Toyota też. O ludowozach nie ma co wspominać.
Ładna, intuicyjna decha z dobrze rozmieszczonymi przyciskami. Świetny, regulowany volvoski fotel. Masz 2 metry, będziesz siedział i ty wygodnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato w deszczu bez klimy nie pojedziesz. Paruje. Klima jak nabita to mrozi diabelsko. Mimo, że nie ma cyfrowego wyświetlacza, jest tu klimatronic. działa dobrze jak na tamte czasy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super. Z tyłu przeciętnie z nogami. Zależy kto siedzi z przodu.
4,0
Wyciszenie
Zależy jak jeżdzisz. Do sportowej jazdy trzeba silnik pokręcić. Do 130km/h jest cicho. Powyżej tej prędkości robi się fajnie i masz w nosie hałas.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
10,5-12 litrów średnio. Źle jak na 200KM? Tania rakieta. Tylko dbać trzeba. w naprawach jak wszystko inne. Niektóre rozwiązania są typowe dla volvo i nie wszyscy je mogą znać. Jak coś spieprzą to ty za to płacisz. Nie oddawaj auta byle komu, a nie będzie droższe niż passat. Odradzam ASO. Jak jeździsz 12letnim s40 w gazie to Cię na nie nie stać :)
5,0
Stosunek jakość/cena
rodzinny, wygodny i bezpieczny dobrze wyposażony sedan, który ma 7,3 do setki. do tego nie wygląda najgorzej i nie chce zardzewieć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wahacze i łożyska przy 150 000 (tanio jak fordzie). Klocki i tarcze przy 180 000 (przod, tył: 1100PLN). Cewki i świece przy 160 000 (800PLN). Co 10000 trzeba wymienić taki oring przy powrocie oleju z turbo do silnika. Tam jest wysokie ciśnienie. Kosztuje 40PLN i wymienia się go 10 minut. Nie pozwólcie sobie rozkręcać silnika w celu uszczelniania. Karoseria - lubi sobie rdzewieć przednia krawędź przedniej klapy. W kombi dodatkowo tylna klapa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 170 000 turbo do regeneracji - 1800PLN
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 T4 200KM 147kW
[l/100km]