robert swi1@ poczta.onet.pl ( podaję swój adres e-mailowy, teraz piszę z komputera mojej żony,
21 lat temu
Silnik 1.8 16V 122KM 90kW
Rok produkcji 2001
Przebieg:
3 tys. km
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Kupując miałem lepsze wyobrażenie o tym aucie, renoma, bezpieczeństwo.Być może to prawda ( obym nie musiał się faktycznie przekonywać o doskonałości poduszek,bocznych ,kurtyn i stref bezpiecznego zgniotu.Poprzednio jeździłem carismą 1,6 ( produkowana w tych samych zakładach w Holandii).Stopień satysfakcji identyczny lub nawet większy ( idealna przez 3 lata, koszty utrzymania i przeglądów 50% niższe) cena przy tym samym standardzie o 30 % niższa.
Słucham dużo bardzo pochlebnych opinii o S 60.jeżeli jeszcze kliedys skuszę się na Volvo to tylko S 60 bo zamiast S 40 chyba lepiej kupić inną markę .
Wrażenia
4,0
Silnik
przy 3000-35000 obrotów na 4 "wołowaty"
4,0
Skrzynia biegów
Przy przełaczaniu na 2 "skrzypienie´ rawdopodobnie uszczelka gumowa
4,0
Układ jezdny
Latwość prowadzenia,bez cech podsterowności, niewielki uślizg tyłu przy ciasnych zakrętach na dużych predkościach
Komfort
4,0
Widoczność
Przy parkowaniu tyłem, lusterka przdstawiają "zapas" ok 0,5 metra mam wrażenie ze dotykam przeszkody a jeszcze zostaje przestrzeń
4,0
Ergonomia
W zasadzie 4,5 niestety mam porównanie tylko z Carisma 1,6
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rozmieszczenie wlotów mogłoby być trochę ine.Przy wszystkich dyszach otwartych latem łatwo żlapać katar, nie da się ustawić tak nawiewu zeby nie dmuchał na klatkę piersiową (gdy człowiek jest pocony łatwość przeziebienia, niekorzystnie wpływa na serce)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osób do 180 cm wzrostu warunki doskonałe
5,0
Wyciszenie
Do prędkosci 160 km słuchanie radia czy rozmowa z pasażerem bez podnoszenia głosu
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
10,5-11/100 miasto , trasa 6,5- 8,5/100;przeglądy to absurd po roku przy zmianie filtrów 1200 PLN, brak rzetelności mechaników - teraz po 22 tys okazało się że klocki całkowicie zdarte, tylne zawieszenie(sinenbloki i pólośki które powinny wytrzymać 90 tys km i 3 wymiany klocków pourywane osłonki gumowe- kompletnie do wymiany, brak sygnalizacji że klocki są na wykończeniu - żadnej kontrolki, czy pisku dopiero tarcie o kładzin o tarcze hamulcowe wzbudziło moją czujnośc
3,0
Stosunek jakość/cena
W mojej wersji elegance wykonczenie bardzo efektowne ale to ma być samochów do jazdy a nie szpanowania.Walory jezdne mizerne no chyba że staje się fantastyczne przy prędkościach pomiędzy 180 - 200 km/godz ale ja tak niestety nie miałem okazji jeździć ( za granicę podróżuję samolotem)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy mnie nie zawiódł ( jak dotychczas)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wspomniałem wyżej fatalna jakośc zawieszenia głownie tyłu( może to wada mojego egzemplarza albo plskich dróg)