Karoseria
: Zabezpieczenie antykorozyjne to mankament
4,0
Całokształt
Auto bardzo przyjemne w swoim segmencie. Można znaleźć samochody dobrze wyposażone. Ten silnik nie jest zbyt ekonomiczny w stosunku do mocy, za to świetnie współpracuje z instalacją LPG (występowały fabryczne wersje Bi-fuel). Potrafi spalić 11-12l LPG na 100km w mieście, za to w trasie można zejść do 9l LPG. Nie bierze oleju. Mankamentem jest niestety blacha odstająca zabezpieczeniem antykorozyjnym od standardów starszych Volvo. Progi i błotniki to coś na co należy zwrócić uwagę. Posiadam skrzynię biegów marki Renault (wsteczny z "grzybkiem"), która nie jest wychwalana ze względu na wytrzymałość (były też bardziej chwalone skrzynie M56 z kołem dwumasowym z wstecznym w miejscu biegu 6) ale póki co działa, choć na 5 biegu słychać już gwizd, jednak samochód na liczniku ma już prawie 300k. Hamulce mogłyby być troszkę mocniejsze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trochę za słaby do tego auta i niezbyt ekonomiczny. Świetnie działa na LPG, nie bierze oleju, wytrzymały i bezproblemowy.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia od Renault, zdarzają się zgrzyty i problemy z wrzuceniem wstecznego
4,0
Układ jezdny
Dla mnie w porządku w swoim segmencie
3,0
Karoseria
Nie jest to już to Volvo co kiedyś, progi i błotniki rdzewieją wprawdzie auto ma już prawie 17 lat. Pod plastikowymi nadkolami i osłonami progów gromadzi się błoto i to powoduje korozję, zalecane regularne czyszczenie i konserwacja tych miejsc.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z tyłu auta przeciętna, nie widać dokładnie gdzie się kończy auto
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, przewidziane i intuicyjne. Jedna gwiazdka mniej za brak programowania prędkości wycieraczek
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klima OK jednak zimą przednia szyba ma problem z odparowaniem, ale myślę, że to kwestia nieszczelności nawiewów po tylu latach
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie bez szału, przy prędkości do 100km/h jest w porządku potem już zaczyna być głośniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik potrafi spalić, jednak w ogólnym rozrachunku utrzymanie samochodu nie jest drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochody te w ostatnim czasie bardzo zeszły z ceną więc za śmieszne pieniądze można kupić na prawdę fajne i komfortowe auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardowe części eksploatacyjne
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem awarię uszczelki pod głowicą (jeszcze przed montażem LPG) poza tym ok
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 122KM 90kW
[l/100km]