Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 I

lukash5598, 9 lat temu
Silnik 1.8 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ocynkowana blacha! Auto po wypadku stało przez 2 miesiące na deszczu i słońcu czyli na niezbyt sprzyjających warunkach atmosferycznych . Podczas dzwonu poschodził lakier i odsłoniła się goła blacha. Nie taka jednak goła, bo ocynk nie popękał przez co z tego co zauważyłem nie pojawił się nawet gram rdzy na masce i błotnikach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Stuki - puki
Przeniesienie napędu : Wymieniłem wysprzeglik
Układ elektryczny : spalony przekaźnik - nie otwierała się szyba od strony kierowcy
4,0
Całokształt
Bardzo przyjemne auto, zarówno dla rodziny 2 + 2 jak i dla młodego wolnego strzelca :) Główne zalety: Jeszcze jako takie szwedzkie, ocynk, wygodne fotele ładne wykończenie wnętrza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezbyt elastyczny dół jak większość benzyn, które wysoko kręcą. Przy przyśpieszaniu trzeba wkręcić na 3500 obr żeby jechał. Jeśli chodzi o mechanikę to nie zawiódł mnie ani razu. Sporo pali jak na 1.8 ale to Volvo.
3,0
Skrzynia biegów
Trochę zbyt długie skoki lewarka. sama skrzynia dobrze zestawiona, 110 km/ przy 2500 obr na 5 biegu - w miarę cicho i szybko.
4,0
Układ jezdny
Na lato miałem założone niskoprofilowe opony 205/40/17R na tych trzymał się w miarę dobrze, przy czym przy gwałtownych skrętach kierownicą czuć było miękkość zawieszenia szczególnie z tyłu - auto klasy niższej średniej wiec sportowo zestrojone być nie może, wolałbym jednak by było twardsze. Na zimowych 185/65/15R było zdecydowanie za "miekkie"
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra do przodu. Lusterka wsteczne dość duże. Tylna szyba dość płaska a tył zadarty wiec do tyłu przeciętnie.
4,0
Ergonomia
Całkiem niezła, wszystko na swoim miejscu i intuicyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre, szyby szybko odparowywały, silnik stosunkowo szybko rozwijał temperaturę roboczą wiec ciepło w kabinie błyskawiczne. Klima manualna ale spełniała swoje zadanie, nie ruszałem jej od kupna a chłodziła jak należy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo, z tyło nie wiem bo nie jeździłem :) ale nikt z jeżdżących nie narzekał.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h - super. Powyżej robi się na prawdę głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są jakieś wybitnie drogie (wspólna płyta podłogowa z carismą) ale to nie ważne. Jeśli samochód będzie dobrze utrzymany to nie będzie się psuł. ja przez 15 tys km wymieniłem tylko wysprzęglik. Problemem jest raczej wysokie spalanie jak na dość mały silnik bez turbo. Spalał mi średnio 12-13 ltr gazu na 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie bardzo dobra, nie jest to już co prawda stare szwedzkie Volvo, ale to modele przejściowe pomiędzy tymi starymi niezniszczalnymi czołgami właśnie a tymi które są produkowane teraz (czyli volvo budżetowe)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W przeciągu półtora roku zawiodło mnie raz (wymiana wysprzęglika za 120-140 zł z robocizną). Zaczynało pukać zawieszenie. Aaa i spalił się przekaźnik od szyby.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem do czasu dzwonu z Passatem :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 I