Do takiego auta przydałby się silnik 2.4 bezyna lub Diesel i wtedy pełnia szczęścia murowana. Jednak nie mozna mieć wszystkiego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak przy tak niewielkim silniku ocena jest naprawdę dobra. W porównaniu z takimi autami jak Focus, Megane sprawia się znacznie lepiej. Elastyczny i przyjemny w prowadzeniu. Jak każdy silnik 16 V wymaga jednak obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Krótka dzwignia, pracująca perfekcyjnie, przy tym silniku wyśmienita. Chociaż na 3 mógłby dłuzej ciągnąć.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się wyśminicie, do tego trakcja i płyta podłogowa z focusa, jest naprawdę nieźle.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu mogłaby być lepsza. Poza tym OK.
5,0
Ergonomia
Nic dodać, nic ująć. Jedna wada: trudno dostępna regulacja nachylenia fotela kierowcy, ale jak czesto się takie ustawienia zmienia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewania wyśmienite, szybko uzyskiwana jest zadana temperatura. Climatronic jak na razie pracuje bez zarzutów, wentylacja oraz system recyrkulacji działa również super (opcja automatycznej recyrkulacji jest całkiem czymś nowym i naprawdę się sprawdza).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W modelu S40 z tyłu miejsca nie za wiele.
5,0
Wyciszenie
Nic dodać nic ująć (może dlatego, że to nowe auto).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno ocenić po przebiegu 1000 km, jak na razie nie jest gorzej niż np. w przypadku FOCUSa 1,6 lub Megana 1,6.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak na razie OK. Gdybym za tą ceną, mógł jeszcze dostać silinik 2.0 to byłaby 5. Porównując otrzymane wyposażenie, to inne samochody podobnej klasy np. Laguna, Vectra naprawdę biją jeżeli chodzi o cenę nową S40.
S40 w wersji Kinetic poza paroma drobiazgami ma chyba prawie wszystko.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trudno oceniać w przypadku auta o przebiegu 1000 km. Dlatego daje 4
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 109KM 80kW
[l/100km]