To auto jest naprawde swietne - nic dodac, nic ujac. Nowoczesne, szybkie, wygodne, marka o dobrym wizerunku. Zero tandety, kawal porzadnego auta, takiego bardzo na czasie, ale jednoczesnie majacego troche ze starych aut. 100% prawdziwego volvo - wsiadasz i czujesz sie jak w fortecy.
Wrażenia
4,0
Silnik
125 koni to minimum - prawde mowiac 100-konny silnik 1.6 jest za slaby na to - naprawde ciezkie - auto. Osiagi w zupelnosci wystarczajace, niezla kultura, nie szarpie przy redukcji, piatke mozna wrzucic przy 50km/h i auto przyspiesza po dodaniu gazu. Brzmienie czterocylindrowe, niestety.
4,0
Skrzynia biegów
5 biegow wprzod, jeden w tyl; to tak dla porzadku, bo model 2.4 ma jeden bieg wiecej. A tak serio to skrzynia bez zarzutu, dziala precyzyjnie, krotka, wykonczona skora i aluminium dzwignia swietnie lezaca w rece. Biegow nie przelacza sie jednym palcem jak w co poniektorych autach - co raczej dobrze rokuje na jej trwalosc.
5,0
Układ jezdny
Tu naprawde rewelacyjnie; swietne zawieszenie, dynamiczna kontrola trakcji w standardzie, nie mam pojecia, co trzeba zrobic, zeby to auto wytracic z rownowagi.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu sa zastrzezenia; duzo blachy, malo szkla, przednia szyba jest jak trzeba, ale widocznosc do tylu i na boki taka sobie; dosc duze lusterka boczne (podgrzewane); auto "odstaje" ponizej linii szyb, stad widac narozniki samochodu i mozna sie nanie orientowac przy parkowaniu. Tylna szyba, mala i mocno pochylona + wielkie zaglowki tylnych siedzen = praktycznie zero widocznosci do tylu.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzezen (wersja Kinetic); swietne siedzenia, podgrzewane; wszystko pod reka, wykonczenie znakomite. Seryjna klimatyzacja, dzielona, automatyczna - bardzo wydajna, z autoklimatem. Podswietlenie deski jest zielone, co nie drazni i nie denerwuje na dluzsza mete jak czerwien, czy okropny wprost niebieski. Bajerem jest centralny cienki panel, za ktorym jest polka, latwo tylko zapomniec tego, co sie na niej zostawilo. Uwaga palacze - zamawiajac auto pamietajcie, ze w standardzie nie ma popielniczek (ani jednej) i zapalniczek. Minus - pojemnik po lokciem troche za maly, plyty cd z trudem sie mieszcza. Ogolnie swietna obsluga, bardzo dobre radio z cd, ze sterowanie z kierownicy i osmioma glosnikami.
Drugi minusik to elektroniczny klucz, jest wielki i ma 5 przyciskow, nie daj boze zgubic (cena nowego) czy zepsuc (nie odpali sie auta, nawet wewnetrznym kluczem-pomoca - tym sie co najwyzej otworzy schowek).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez komentarza - auto z Polnocy, tam o tym wiedza wszystko; jeszcze raz - automatyczna klima i podgrzewane siedzenia i lusterka w standardzie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przod - bardzo dobrze, tyl - w porzadku, ale raczej na krotsze trasy; auto ma kompaktowe rozmiary. Wielkie i superwygodne siedzenia, ultraprzyjemny material (warto dokupic pluszowa tapicerke). Duzo miejsca na boki i w gore.
4,0
Wyciszenie
Tak calkiem idealnie to nie jest, ale czuje sie, ze to auto nowej generacji, takze opd wzgledem wyciszenia; na czwartym i piatym biegu slychac w zasadzie tylko szelest opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie robile jeszcze obliczen, ale spalanie waha sie miedzy 8-10 litrow. jedno tankowanie (ok 50 litrow) wystarcza na co najmniej 500 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniadze mozna kupic wieksze auto z wieksza iloscia bajerow, ale ja dziekuje bardzo.
Dla mnie volvo to klasa sama w sobie. Jak sie ma juz to auto to jest jasne, czemu ta marka ma najbardziej wiernych uzytkownikow.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poki co - bezawaryjnie, wiec podwyzsze ocene koncowa; jednak po 3000 km jest troche za wczesnie, by dysktowac problem niezawodnosci.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyzej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 109KM 80kW
[l/100km]