Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 I

Krzysiek, 9 lat temu
Silnik 1.6 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 174 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo S40 I 1.6 16V 109KM 80kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygoda foteli, materiały w środku, odporność na korozję.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Błąd sondy Lambda
4,0
Całokształt
Kolejna moja opinia po dwóch latach eksploatacji. Nadal jestem zadowolony :) choć doskonale nie jest. Ale nie można przesadzać auto ma w końcu 13 lat.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik spisuje się bardzo dobrze - kultura pracy trochę niższa niż np. w toyocie - odgłos jest troche "chropowaty" ale w sumie odpowiada mi to. Do 2 tys obrotów lekko ospały ale powyżej ma zaskakująco dobre pociągnięcie. Nie lubie go jednak mocno kręcić bo powyżej 4500 ob nieprzyjemnie hałasuje.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia od renault - biegi wchodzą znacznie mniej precyzyjnie niz w hondzie i trzeba jednak wolniej obchodzić się z lewarkiem - czasami haczy. Przełożenia dość krótkie ale dzięki temu fajnie się zbiera na każdym biegu - co ciekawe na 5-ce lepiej przyspiesza pomiędzy 130 a 160 niż między 100 a 130.
3,0
Układ jezdny
Pewny w każdych warunkach ale zdecydowanie za twardy, myślałem, że sie przyzwyczaję ale wolałbym jednak cos wygodniejszego. Tylne zawieszenie wielowahaczowe - z jednej strony plus bo auto świetnie sie prowadzi ale to drążki reakcyjne (średniej jakości zamienniki, po 2 z każdej strony) wytrzymują koło 30 tys. potem tył zaczyna sie bujać na boki. Dobrze też raz do roku skorygować geometrię. Pochwalić muszę wytrzymałość amortyzatorów mimo twardego zawieszenia i fatalnych dróg nadal świetnie się spisują
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest bardzo dobrze - z tyłu słabo - dodatkowo spojler ogranicza widoczność przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Jak to w volvo :) - wszystko rzeczowo i na swoim miejscu - doskonałe fotele - w żadnym dotychczasowym aucie własnym czy innym w którym jeździłem (poza większymi volvami) nie znalazłem lepszych
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik potrzebuję troche czasu żeby się nagrzać - zimą 5-8 km trzeba przejechać żeby w środku było w miarę ciepło. Klima skuteczna - sterowana automatycznie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na obecne standardy to trochę słabo - przeciętny kompakt jest obszerniejszy - ale przy moim wzroście - 178 jest mi wygodnie i nie odczuwam dyskomfortu.
4,0
Wyciszenie
Dużo wygłuszenia w róznych miejscach ale - tu znowu porównanie z nowszymi kompaktami - słychać szum opon i pracę zawieszenia. Nie są to jednak uciążliwe dźwięki. Do 130 kmh dość komfortowo - powyżej robi się głośno od silnika - za krótkie przełożenia - przydał by się 6t-ty bieg.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo to podstawowy koszt więc conieco o spalaniu: do 110 kmh, spokojnie poza miastem lub autostrada - poniżej 6l/100km, miasto zimą, zimny silnik - 10,5l/100km. Rozrzut spory. Najczęściej jednak na dojazdy do pracy (ok. 60% teren zabudowany - 40% niezabudowany) wychodzi latem ok 7l czasem mniej, temperatury koło 0 - 7,5l/100km, mrozy - trzeba liczyć koło 8. To przy w miarę normalnej jeździe. Pozostałe koszty, np. wymiany olejów, filtrów jak w każdym innym samochodzie. Dodatkowym podwyższonym kosztem jest wymiana tylnych drążków reakcyjnych + raz do roku regulacja geometrii.
4,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem jest dobrze - patrząc na ceny tego modelu w benzynie z ostanich lat produkcji to s40 wypada dużo korzystniej niż auta niemieckie czy japońskie podobnej wielkości. Wyposażenie zazwyczaj bogate (klima automatyczna, tempomat, komputer, pełna elektryka,itd) do tego porządne materiały w środku, pomijając lakierowane pokrętła, które czasem mogą się łuszczyć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Szarpanie silnika po wlaniu paliwa pod korek - pierwszy raz się z tym spotkałem - silnik potrafił sobie zaciągnąć paliwo przez układ odprowadzania par paliwa - skutkowało to dławieniem, czkawką szarpaniem po wyjeździe ze stacji - problem rozwiązał się sam jak zacząłem tankować do pierwszego odbicia. 2. Skrzypi lub tyka - coś z plastików koło zegarów, boczek prawych przednich drzwi - zimą bardziej, latem mniej
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Sonda lambda - wpiszę w poważnych bo w serwisie nieautoryzowanym chcieli 1200 zł za oryginał Bosch (z napisem Volvo), Ten sam oryginał Bosch bez napisu Volvo kupiłem za 400 zł i od 2 lat działa właściwie - nie wywala błędow, a spalanie myślę w normie. 2. Jak go kupiłem to okazało się, że pęknięta była tylna sprężyna w zawieszeniu - kawałek ostatniego zwoju - trzeba było wymienić 3. wyciek oleju z uszczelniacza lewej półosi - dziwny patent renault - lewy wewnętrzny przegub siedzi sobie wewnątrz skrzyni biegów i kąpie się w oleju - jak pęknie osłona albo padnie uszczelniacz to sobie olej będzie wykapywał.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 I