Karoseria
: Świetny wygląd, jakość materiałów i ergonomia.
4,0
Całokształt
Bardzo przyjemny, dobrej klasy samochód. W miarę ekonomiczny. Świetne materiały w środku. Z pakietem sport (spojlery, grill, czarne reflektory i kierunkowskazy) wygląda rasowo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość cichy, dopiero powyżej 5 tys obr. nieco hałaśliwy, choć nie uciążliwy. Elastyczność dzięki vvt bardzo dobra (zważywszy na masę i niewielką pojemność silnika), do ok 1500 obr. trochę ospały (porównując z civikiem).
3,0
Skrzynia biegów
Tu nie jest najlepiej - skrzynia jest od renault, w porównaniu z civikiem odpada - jest w miarę precyzyjnie ale biegi trzeba wrzucać spokojnie - wtedy wchodzą gładko. Czasami jak się z nią szarpię to zamiast 5-ki wskakuje 3-ka. Poza tym przełożenia dobrze dobrane do silnika (krótkie), dzięki temu w zabudowanym można na 4-ce jechać od 50kmh.
4,0
Układ jezdny
Twardo ale pewnie - mimo najmniejszych 15 calowych kół. W zakrętach idzie jak po szynach. Fałdy, koleiny, nierówności nie wytrącają auta z równowagi w czasie jazdy na wprost. Dobrze wyciszone. Hamulce bardzo dobre.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - bardzo dobrze, boki - dobrze, tył - kiepsko - nie czuję tego auta (w planach czujniki cofania).
5,0
Ergonomia
Auto dopracowane w tym zakresie. Wszystko na miejscu. Przełączniki, drążek zmiany biegów, pedały. Choć czasami żeby pokręcić wentylacją albo komputerem trzeba oderwać wzrok od jezdni. Fotele rewelacja - idealna twardość, obydwa przednie mają regulowaną wysokość siedziska i regulację części lędźwiowej. Kierownicę (regulowana w pionie) można ustawić na odpowiedniej wysokości (lubię raczej nisko). Podłokietnik świetny - na właściwej wysokości, nie przeszkadza przy zmianie biegów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna, wydajna. Latem fajnie chłodzi, zimą przy dużych mrozach nagrzewa się raczej przeciętnie (dłużej od civica). Brakuje mi jednoczesnego nawiewu na szybę i nogi - chyba że coś przeoczyłem w instrukcji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To komfortowy kompakt z połowy lat 90-tych. Ciasno nie jest - raczej przytulnie. Mi przy 178 wzrostu miejsca wystarcza. Z tyłu miejsca na nogi całkiem sporo. Niemniej civic był obszerniejszy.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Silnik nie hałasuje, zawieszenie dobrze wyciszone, szumy powietrza zaczyna być słychać ok 140 kmh. Civic przy tej szybkości powodował już ból głowy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Liczyłem że będzie gorzej. W mieście potrafi łyknąć co widać na komputerze (ciężko zejść ze średnim spalaniem poniżej 8 litrów). Za to poza miastem to całkiem ekonomiczne auto. Jadąc na 5-ce po płaskim w granicach 80-90 komputer pokazuje chwilowe spalanie w okolicach 4,5-6. Jadąc 70 na 5-ce potrafi pokazać w okolicach 4 litrów i mniej. Przy jeździe do 120 kmh spalanie oscyluje koło 6-7 litrów. Ogólnie komputer pokazuje o około 0,2 l mniej niż jest rzeczywiście. Podsumowując - auto ma potencjał do oszczędnej jazdy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za nieduże pieniądze można kupić nieprzelatany samochód - dotyczy silników benzynowych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Umieszczam to tutaj bo dla mnie są to drobne usterki:
- parę tygodni po zakupie \"check engine\" - czytanie błędu 90 zł - sonda lambda przed katalizatorem czytała z opóźnieniem (bez wpływu na spalanie) - zamontowałem nową NGK (taka sama była w oryginale) i jest spokój. Koszt to niecałe 400 zł. Proste do zrobienia we własnym zakresie z kanału lub podnośnika.
- nie działał wskaźnik poziomu paliwa - urwany jeden z przewodów przy pływaku (wewnątrz zbiornika paliwa)
- poci się manszeta na jednej półosi od strony skrzyni.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poci się manszeta przekładni kierowniczej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 109KM 80kW
[l/100km]