Auto dla lubiących komfort przy odrobinie zacięcia sportowego - z naciskiem na komfort. Wnętrze zachęca do dalekich podróży ale tylko pasażerów przednich miejsc - z tyłu można umieścić czworonoga albo ... wroga ;). Świetne audio, bardzo dobra jakość wykończenia, opinia najbezpieczniejszego cabrio świata czyni z tego samochodu świetną propozycję drugiego auta w rodzinie lub lubiącego jakość i komfort singla/singielki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wszystko super poza kulturą pracy na biegu jałowym - silnik słychać i delikatnie czuć wibracje, przy wyższych obrotach ten element znika i zaczynamy słyszeć miłe dla ucha warczenie.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to skrzynia VW ale na pewno nie można narzekać - pracuje miękko ale precyzyjnie, skoki są krótkie. Generalnie godna polecenia mimo że w tej wersji silnikowej niezbyt często spotykana.
5,0
Układ jezdny
Auto nie dla \"mistrzów\" startów spod świateł, raczej cruiser do miękkiego pokonywania dalekich odległości - zawieszenie to rozsądny kompromis między komfortem a precyzją panowania na samochodem.
Komfort
5,0
Widoczność
W przypadku tego auta ten element jest trudny w ocenie - w końcu to cabrio. Przy zamkniętym dachu widoczność jest więcej niż przyzwoita, nie można się do niczego przyczepić. Zasłużona piątka.
5,0
Ergonomia
Jeśli ktoś lubi skanynawskie klimaty będzie się tu czuł jak w domu - przejrzyście surowo bez zbędnych ozdobników i wodotrysków, wszystko na swoim miejscu. Dużo schowków (trzeba jednak pamiętać że to cabrio i nie są one jakoś specjalnie przestronne). Wsiadanie do tyłu nie należy do najłatwiejszych ale to niezbędny kompromis dla chcących posiadać coupe cabrio.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
System szybkiego nagrzewania wnętrza działa bardzo dobrze, z wychładzaniem pojazdu też nie powinno być kłopotu ;). Bez zarzutu - a zimą przydają się podgrzewane fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak napisałem wcześniej - z przodu super, z tyłu jak to w coupe - dwoje dorosłych przejedzie z klubu do klubu ale do Chorwacji raczej nie dojadą.
5,0
Wyciszenie
jedno słowo wystarczy - rewelacja! nie bez kozery ten model cieszy się opinią jednego z najlepiej wyciszonych cabrio na świecie - jadąc z zamkniętym dachem przy 160 km na godzinie (dla lubiących przepisy - po niemieckiej autostradzie ;)) można spokojnie słuchać muzyki ze skądinąd świetnego zestawu audio. Przy otwartym dachu bez windshota do 100 km można jechać bez problemów później wiatrołap będzie niezbędny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
180 koni musi wypić - ale nie jest źle - przy spokojnej jeździe można poruszać się w okolicach 7l na 100km - przy agresywnej prawej nodze górnej granicy nie ma - wynik rzędu 11 - 12l jest jak najbardziej realny. Ale tak jak wspominałem wcześniej auto ze względu na zestrojenie zawieszenia i masę własną nie zachęca do szaleństw a poczucie komfortu raczej wycisza niż pobudza :).
4,0
Stosunek jakość/cena
Volvo operuje w świecie premium - oczywiście można wspominać o wspólnej płycie podłogowej z Focusem ale polecam każdemu wsiąść do Focusa i do C70 - dwa zupełnie inne światy. Auto bardzo drogie w zakupie i nie najtańsze w serwisowaniu ale jeśli ktoś szuka tanich rozwiązań to musi rozważać inne marki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 177KM 130kW
[l/100km]