Mimo, że ostatnimi czasy musieliśmy przeprowadzić generalny remont skrzyni to wydaje mi się, że auto jest absolutnie bezkonkurencyjne w swojej klasie. Piękna linia nadwozia coupe/cabrio połączona z twardym dachem, który moim zdaniem jest jedyną sensowną opcją w tym typie nadwozia oraz fakt, że tych aut jest po prostu mało na ulicach sprawia, że jazda nim sprawia prawdziwą przyjemność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na pewno posiadanie Diesla w cabrio nie jest na pierwszy rzut oka dobrym połączeniem. Jednak sam silnik mimo braku świetnego wyciszenia nie daje o sobie znać a zapewnia bardzo przyjemną charakterystykę jazdy. Tak się składa, że rozmawiałem z kierowcami posiadającymi w tym modelu silnik T5 i ewidentnie brakuje w nich mocy od niskich obrotów.
3,0
Skrzynia biegów
Jeden z niewielu mankamentów auta, który co jakiś czas wymaga uwagi. Niestety, co jakiś czas skrzynia zachowuje się w nieprzewidywalny sposób redukując biegi bardzo gwałtownie i nieprzyjemnie. Nie ma też co się oszukiwać, skrzynia nie została stworzona do sportowej jazdy i jej praca może wydawać się dla niektórych wręcz mułowata.
5,0
Układ jezdny
Nie jest tajemnicą, że niżej zawieszone auta prowadzą się znacznie przyjemniej i dużo lepiej trzymają się drogi. C70 co prawda nie klei się jak gokart ale biorąc pod uwagę niemałą masę auta jeździ się nim na prawdę przyjemnie. Wspomaganie kierownicy pozwala na bardzo komfortową jazdę, a nierówności na drodze nie są horrorem.
5,0
Karoseria
Na razie z karoserią nie mieliśmy żadnych problemów. Oczywiście, z uwagi na to, że jest to dość rzadki samochód na naszych drogach to znalezienie części zamiennych szczególnie z rynku wtórnego może być ciężkie.
Komfort
4,0
Widoczność
Pomimo niskiej pozycji kierowcy i dość niewielkiego okna tylnego po rozłożeniu dachu widoczność w C70 jest dobra, zwłaszcza biorąc pod uwagę brak słupka B, który zapewnia świetne pole widzenia po bokach auta. Jedynym minusem jest brak tylnej wycieraczki, który doskwiera zwłaszcza w mieście gdzie często na szybach osadza się sporo brudu i trzeba po prostu myć tylną szybę ręcznie.
4,0
Ergonomia
Myślę, że nikt nie będzie raczej kupował tego typu samochodu do wożenia całej rodziny i częstego korzystania ze wszystkich czterech siedzeń jakie mamy w C70, ale trzeba pochwalić Volvo, że tylna kanapa to nie imitacja jak w niektórych tego typu autach i myślę, że dwie średniego rozmiaru osoby powinny się tam bezpośrednio zmieścić. Zdecydowanym plusem jest pojemność bagażnika po rozłożeniu dachu, w którym często zdarzało nam się przewieść większe zakupy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu chyba nie ma co się rozpisywać. W przypadku upalnych dni otwierając wszystkie szyby jesteśmy w stanie błyskawicznie pozbyć się nagrzanego powietrza z samochodu, a podgrzewane siedzenia bardzo ułatwiają życie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Długa jazda samochodem jest bardzo przyjemna a podróżując w dwójkę na pewno docenimy jak skonfigurowana jest przestrzeń dookoła. Natomiast jazda z rozłożonym dachem przy czterech osobach w środku nie jest bardzo komfortowa szczególnie dla pasażerów na tylnej kanapie.
3,0
Wyciszenie
Tu niestety szału nie ma. Jeżdżąc po mieście myślę, że przyzwyczaimy się do trochę większego hałasu w kabinie (przy zamkniętym dachu oczywiście) , ale jeżdżąc po autostradzie, gdzie przecież to auto nadaje się idealnie, przekraczając 120 km/h poziom dźwięków dochodzących zewnątrz robi się nieznośny i długa jazda przy większych prędkościach może być uciążliwa. Trzeba jednak oddać Volvo, że przy otwartym dachu i podniesionym szybą (z użyciem siatki wytłumiającej) można spokojnie rozmawiać i słuchać muzyki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dotąd, oprócz niewielkich problemów z dachem, działo się stosunkowo niewiele. Nie biorąc pod uwagę wspomnianych problemów ze skrzynią to auto zachowuje się wzorowo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że kupując zadbany egzemplarz na rynku wtórnym (Volvo aktualnie nie produkuje już C70) C70 będzie świetną inwestycją. Jedyną poważną alternatywą która moim zdaniem pojawia się przy C70 są coupe/cabrio od BMW, jednak osobiście nie leżą w moim guście i na pewno jest ich dużo więcej na ulicach więc ciężko o wrażenie, że jeździ się czymś wyjątkowym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Myślę, że wymieniając żarówki i wykonując tego typu drobniejsze naprawy nie powinniśmy płacić dużo za serwis. Większość części zgadza się z innymi modelami takimi jak S60 czy C30 więc koszty wymiany dużej ilości części nie powinny być wysokie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważniejsze usterki związane z układem napędowym czy rozkładanym dachem mogą okazać się bardzo kosztowne co biorąc pod uwagę aktualną wartość samochodu może wprowadzić w zakłopotanie i brak chęci do inwestowania w niego. Natomiast po wyeliminowaniu większych usterek mamy raczej pewność, że auto pojeździ kolejne lata.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 177KM 130kW
[l/100km]